Tuesday, July 18, 2023

Makan Malam di Santai Setia Alam


Lama kami tak pergi Santai di Setia Alam. Rasanya masa pertama kali pergi Santai ini ai tak masukkan dalam blog lagi hehehe.. banyak cerita masih pending sebenarnya. Rajin tak rajin je nak buat entry huhu.. Kalau ada nanti semua buat tarikh back dated saja lah. Berbalik semula pada tajuk asal entry ini :) Kami keluar untuk makan malam di Santai. Santai ini terletak bertentangan dengan Setia City Mall. Kalau tengok pada tempatnya seperti Uptown. Ada gerai makanan dan jualan pakaian dan lain-lain.



Memandangkan perut dah lapar sangat, masuk sahaja di Santai ini terus ai ternampak Jibrael Shellout. Kebetulan sehari dua sebelum itu, ai ada cakap dengan dia yang tekak ni terasa nak makan shellout, bila dah ternampak tu apa lagi laju je la ajak makan situ :)



Okaylah makanannya, not bad. Boleh cuba lagi dengan kuah yang berlainan pula. Ada macam-macam kuah lagi tapi enZaf ambil yang tak pedas supaya Qaireen dapat makan. Habis makan kami sambung jalan-jalan lagi di situ, dalam jalan-jalan tu ada sahaja menyinggah beli makanan lagi. Padahal perut dah kenyang ni.





enZaf ajak lepak duduk dan makan lagi. Sengih dia bila ai ambil gambar sebab tak kenyang-kenyang rupanya.



Semalam masih sambung lagi exercise berjalan ai. Sudah tingkatkan speed sedikit, hari ini sudah seminggu berjalan. Dah nampak kesan terutamanya dari segi stamina, badan pun rasa ringan sedikit dan tak ada lah rasa cepat letih. Timbang berat pula macam itu juga tak turun-turun :p



Suka mengusik Aliah setiap kali hantar dia ke sekolah. Kalau dia tahu Mummy tengah ambil gambar atau rekod video, memang dia takkan pandang punya dan laju je masuk sekolah :)



No comments: