Saturday, December 26, 2020

Makan dan Shopping di Ikea


Pada cuti sekolah ini ai nampak ramai kawan-kawan ambil peluang untuk balik ke kampung dan juga holiday bersama keluarga. Agak lengang bila kami pergi ke Ikea terutamanya bahagian parking dan restoran. Jarang nak nampak suasana lengang ini kecuali datang pada hari biasa. Nampak sangat ramai keluar merentas negeri kan. Bila lengang laju la kami makan kat dalam Ikea. Lama tak makan sini, bukan main banyak betul enZaf beli.



Sesi mengambil gambar tetap dijalankan seperti biasa :p Hero-hero kesayangan.



Bidadari syurga Mummy, yang paling banyak karenah sekarang ni dah tentulah si kecik tu.



Tak dilupakan pembantu peribadi yang setiap hari ada je buat Mummy dia naik darah. Degil kepala batu ni hahaha...



Thank you akak Zahra ambilkan gambar. Nampak gaya Mummy tak boleh duduk senget ke arah kamera, nampak saiz gajah di situ huhuhu..



Aman berjalan dalam Ikea ni, habis semua sudut kami masuk.



Lama tak masuk dalam Ikea, banyak design baru untuk tahun 2021. Cuci mata ambil inspirasi mana yang berkenan.



Dalam tak nak membeli tu tahu-tahu ada barang kat tangan hahaha.. Barang-barang kecil je. Oh ada beli wall shelf tapi tinggal dalam kereta. Tunggu enZaf ambil dalam kereta bawa masuk nanti. Malas nak angkat dengan bawa anak-anak ni :p



Masa makan kat Ikea tu, datang akak cleaner sebab nak kemaskan meja kami yang dah habis makan. Masa tu menunggu enZaf solat Maghrib. Tengah mengemas tu akak cleaner beritahu suruh ai bawa balik mangkuk gelas Cream Brulee. Hairan juga kenapa, rupanya mangkuk gelas tu boleh di bawa balik. Ada tertulis dekat stiker tu. Orang jarang baca dan tak perasan. Katanya ramai orang tinggalkan saja sebab tak tahu. Terus ai pergi sinki dan basuh hahaha.. thank you akak cleaner beritahu. Kalau tidak, ai pun tinggalkan saja kat atas meja.



Antara barang yang baru dibeli tu adalah photo frames. Sebelum ni atas shelf tu kosong [link], sekarang dah penuh :) Semua barang dari Ikea kecuali 2 barang je. Flamingo dan pasu bunga kecil dari Kaison.



Sebenarnya tak rancang pun nak ke Ikea ni. Pada mulanya kami keluar sebab nak ambil kereta enZaf kat workshop di Gombak. Bukan main jauh betul hantar, katanya kedai kawan dia. Keretanya ada buat touchup sedikit kat bahagian pintu. Lama dah kemek kat bahagian bawah disebabkan dia langgar penghadang masa nak buka pintu. Lepas hantar dia kat sana, terus enZaf ajak jumpa kat Ikea. Kiranya masing-masing bawa kereta. Keluar dari Ikea kami berpecah semula, enZaf keluar jumpa kawannya manakala ai dan anak-anak terus balik ke rumah. On the way nak balik tu jem teruk, rupa-rupanya ada roadblock. Polis tahan semua motosikal. Dekat 1 jam juga nak sampai rumah mujur Qaireen tidur dalam kereta tiadalah adegan huru hara sangat hihi.. Sekian cerita untuk hari ini :)

No comments: