Tuesday, May 19, 2020

Warong Che Senah Kampung Baru


Cerita pada 1hb Mac, kami sempat makan di Kampung Baru. enZaf ajak ke sana untuk support kawan dia yang ada buka gerai makan dalam Warong Che Senah. Ai tak sure berapa lama dah kawan dia berniaga dekat situ, yang pasti belum sampai setahun lagi. Lama tak masuk kawasan Kampung Baru ni. Malam-malam suasananya meriah. Nak nak kalau nak dekat raya macam sekarang ni. Tempat enZaf cari mercun hehehe Berbalik pada Warong Che Senah. Pertama kali ai ke sini. Elok tempatnya dan bersih. Cuma tempat parking kereta jauh sikit nak berjalan :p



Ai ambil gambar Aliah dan Qaireen berlatarbelakangkan Menara KL. Cantik cuaca malam tu. Tapi dalam gambar ni entah kenapa cahaya lampu jadi macam tu, ada jalur-jalur panjang pula. Petanda nak beli handphone baru ke ni hehehe



Sebabkan ni kali pertama ke sini, makan malam ai serahkan semuanya kat enZaf nak order apa. Yang ai tahu makanan dah sampai je ;) Sampai-sampai crepe ni tentulah laju anak-anak nak makan.



Kerang rebus untuk isteri tercinta katanya. Thank you Yang!



Bila sampai kacang pool ni, tau dah ni mesti untuk Ariq. Yang ni dia makan, susah nak jumpa dia suka selain dari Kacang Pool Haji kat Johor. Kata Ariq yang Johor lagi sedap. Ye nak, Mummy pun suka lagi yang kat sana. Belum ada lagi yang boleh lawan kesedapan Kacang Pool Haji.



Yang ni ai tak tahu pula nama apa. Tahu ianya pencuci mulut dari Indonesia. Nanti nak kena tanya enZaf balik. Eh ai cuba cari dalam Google mungkin betul la nama ni kot, Apam Balik Nusantara. Dalam tu ada choclate rice dan cheese.



Dan terakhir ialah Beef Steak. Inilah makanan yang dijual oleh kawan enZaf. Nama kawan tu ai tak ingat. Dia meniaga makanan western. Wagyu beef pun dia ada jua. Tapi malam tu kami tak order la haha Sedap okay. Daging lembut dan juicy. Makan macam tu tanpa gravy pun dah sedap.



Dorang berdua ni makan cokelat je pun dah kenyang.



Gambar satu keluarga.



Masa makan tu, terserempak dengan kawan enZaf yang makan kat situ juga. Bila dah ada kawan, makin lama la kami duduk melepak kat situ. Mujurla tempatnya elok dan bersihkan. Makanan-makanan kat situ pun banyak pilihan. Yang kami makan ni pun semuanya sedap-sedap. Kalau ada rezeki boleh la datang lagi. Nampak gaya buat masa sekarang ni memang lambat lagi la nak merasa kehidupan kita macam dulu. Sekarang kita kena biasa dengan keadaan "normal baharu". Stay safe & stay at home kawan2.

2 comments:

Umi Nazrah said...

Allahu, tergoda tengok. haha

Nurhayati said...

kalau tengok masa puasa apa pun tergoda hehe