Monday, September 14, 2020

Bathroom Reno Progress


Fuh berjanggut juga nak tunggu bilik air ni siap. Ini pun masih tak siap-siap lagi hehehe Makin lama makin susah nak dapatkan masa enZaf free satu hari untuk orang buat kerja. Seminggu tu sekali je, dalam sehari mana sempat nak siap banyak kerjakan. Jadi harini ai nak update sedikit pasal bilik air ni mana yang dah siap.

Yang ni gambar 2 minggu lepas. Alhamdulillah proses memasang tiles telah siap sepenuhnya.



Minggu lepas pula pasang sinki, toilet bowl dan sedikit aksesori.



Cuma ai terkilan yang cermin kami beli kat Ikea tu tak sesuai pula bila dah lekat kat dinding. Cermin tu sekali dengan kabinet, bila pasang ianya terlampau besar dan tak sesuai dengan sinki kami yang comel huhuhu Baru nak berangan simpan barang-barang dalam kabinet cermin tu. Nampak la kemas sikit bila simpan dalam terlindungkan. Akhirnya kami pasang cermin dan shelf untuk letak berus gigi, ubat gigi dan pencuci muka. Disebabkan tak sesuai, enZaf decided gantung juga tapi bahagian dinding lain berdepan dengan toilet bowl. Kabinet tu boleh la simpan stok shower gel, shampoo, towel, ubat gigi dan apa saja la nak simpan dalam tu. Diriku pun akur je la nak buat macamanakan, dah beli sayang pula tak guna. Sekarang ni ada la dalam 10% lagi nak siap, tinggal nak pasang sikit lagi paip air untuk ambil wuduk, water heater dan touchup plaster ceiling.

Sekarang ni ada lagi satu dilema samaada nak pasang shower glass ke tak. Kalau nak ikutkan perancangan enZaf, dia memang nak pasang shower glass tu. Nak elakkan dari lantai bilik air tu basah semua. Bila dah tengok keadaan bilik air tu nampak macam sempit pula bila pasang nanti. So sekarang ni masih lagi berbelah bagi nak buat ke tak.

Minggu lepas enZaf dah cakap nak cari barang-barang deko macam frame untuk letak kat dalam bilik air nanti. Ai suggest kita pergi Kaison je, situ ada juga barang-barang menarik boleh dibeli. Harga pun tak mahal mana, cari mana yang sesuai nanti.



No comments: