Thursday, April 23, 2020

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan


InsyaAllah malam ni kita akan menunaikan solat Tarawikh pertama pada bulan yang mulia ini. Diriku akan teruja tiap kali nak sambut Ramadhan. Cuma tahun ini, tahun 2020 berbeza sebab kita menyambut semasa PKP. Tiada bazaar ramadhan, tiada solat tarawikh di masjid atau surau, tiada berbuka puasa di luar dan paling terasa tiada berbuka puasa ngan mak, abah dan adik-adik huhuhu Sedihnya. Terus teringat masakan mak. Selalunya mak akan masak macam-macam lauk untuk anak-anaknya berbuka. Nak nak bubur lambuk.

Apa pun yang berlaku kita kena terima dan redha. Ini semua ujian untuk kita. Sentiasa bersyukur dengan rezeki yang Allah beri. Memandangkan zaman sekarang zaman berteknologi. Rindu sangat kita masih boleh bervideo call dengan orang tersayang. Boleh buat panggilan, bole berwhatsapp bagai semua. Cuma bertahan je lah tak dapat salam peluk cium mereka.

Hari ini ai masak lauk lebih sikit masa makan tengahari. Tadi masak simple je lauk tomyam ayam dan sayur bayam masak air. Masa sahur boleh panaskan balik lauk-lauk tu. Tinggal ai nak buat telur dadar je sahur nanti. Kurma pun tengahari tadi sampai. enZaf order melalui group KD dalam facebook. Dapat juga kurma kegemaran dia, kurma Ajwa.



Kebiasaannya kalau nak beli kurma, dia beli kat kedai arab dalam Tesco Mutiara Damansara. Ni sebab pkp dia beli online aje la. Kesempatan bulan yang mulia ni, ai nak minta maaf andai kata buat sesiapa yang terasa hati ketika baca blog ni. Tiada niat lain, hanya sekadar luahan perasaan untuk memori diri sendiri. Terima kasih pada yang sudi membaca blog yang tak seberapa ini hihihi...

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa semua. Semoga kita menjadi insan yang lebih baik dari sebelumnya dan terpelihara dari sifat mungkar.

2 comments:

Cik Miela said...

Salam Ramadhan.Walaupun bersederhana kita tahun ni, semoga kita dapat nikmati Ramadhan sebaiknya. Jemput bw https://shalmilanadya.blogspot.com

Nurhayati said...

InsyaAllah.. aamiin... salam ramadhan jua buat cik miela sekeluarga :)