Wednesday, April 22, 2020

Seminar UPSR


Pada 22hb Februari yang lepas akak Zahra pergi seminar upsr. Sebenarnya tarikh seminar dia tu jatuh sama dengan majlis pertunangan adik ai Nani. Pada mula tu, ai agak keberatan nak bagi dia pergi, tapi tengok akak Zahra ni semangat sangat nak join maka ai izinkan la. enZaf pun kata biar la dia nak pergi. Akak Zahra ni memang suka pergi segala jenis bengkel atau seminar. Tak tahu menurun siapa. Yang pasti ai sendiri memang tak suka hahahah teruk betul perangai Mummy dia ni.

Okay berbalik pada seminar upsr dia. Seminar ni dia tahu dari guru kelasnya. Cikgu bagi borang pada sesiapa yang berminat nak pergi. Seminar ni anjuran MindAppz. Yang lebih mengejutkan seminar dia bayar RM1 sahaja. Ye RM1! Macam tak percaya zaman sekarang ada bayaran RM1. Dan seminar tu buat dekat dalam KD jadi lagi senang la nak pergi.

Tempat seminar dalam Segi University. Dapat ai merasa masuk dalam. Kalau sesaja nak masuk memang tak la kan. Hantar seawal pukul 7 pagi. Sempat lagi ai ambil gambar dia kat menara jam Segi ni. Kalau dari jalan luar, memang nampak menara ni. Selalu tengok dari jauh je. Ha kalini dapat dekat terus.



Dah ramai yang sampai rupanya. Sesak dah kawasan luar dewan ni.



Cuma satu je kekurangan masa nak ke dewan ni. Kurang signboard. Mula-mula sampai tu kami tercari-cari juga ke mana hala tuju nak ke situ. Bukan semua orang kenal tempat ni. Bukan apa, kalau tak tahu tu berpusing-pusing juga la ke sana sini mencari. Nak ke dewan tu pun bukan senang, ada naik tangga bagai. Dah nak dekat dewan tu baru ada nampak bunting seminar. Next time, pihak pengurusan boleh la sediakan signboard nak ke dewan banyak sikit bila jika ada buat sebarang seminar. Itu adalah pandangan ai :)

Ambil gambar lagi lepas dah selesai register dan bayar lunch tuk dapatkan kupon makanan.



Masa ni baru jumpa kawan sekolah dia sorang. Kawan baik dia Syafi masih beratur lagi untuk pendaftaran. Selesai semua kawan-kawan dia daftar sempat la ai ambil gambar dorang. Kawan dia kat belakang tu tinggi betul. Lagi tinggi dari ai hehehe Tak sedar plak gambar blur, sebab lepas ambil gambar ni terus ai balik.



Lepas keluar dari Segi pergi breakfast dan balik rumah bersiap-siap nak balik Sg. Buloh untuk majlis pertunangan adik ai pula. Dalam pada masa yang sama, sempat la skodeng dalam IG MindAppz ni. Ada buat live sikit sepanjang seminar berlangsung. Dan ai tengok gambar yang pihak pengurusan upload. Kemain anak dara tu duduk depan sekali. Mummy ko dulu kat universiti, tak duduk tengah duduk tepi. Depan memang jarang sangat. :p







Oh..tahun ini, UPSR dibatalkan. Akan ditangguh pada tahun 2021. Tarikhnya akan diumumkan kemudian. Perasaan ai masa tu agak bercampur baur. Gembira ada sedih pun ada. Gembira sebabnya kurang stres untuk diriku mengajar dalam rumah ni. Ya Allah, sangat menguji kesabaran okay belajar kat rumah. Jenuh nak cakap belajar belajar belajar. Budakkan.. dia tahu nak main je. Cakap kita bukan nak dengar, nak nak Ariq tu. Main banyak hehe. Perasaan sedih sebabnya lama lagi la nak selesai examnya. Penantian satu penyeksaan ok. Akak Zahra dia suka ada sedih pun ada juga. Awal-awal beritahu ai lambat lagi la nak habis UPSR ni mummy. Ye anak. Bersabarla kita menghadapi ujian ini. Bukan setakat belajar saja, orang yang bekerja pun mengalami masalah yang sama juga. Semoga Allah permudahkan segala urusan kita. InsyaAllah.


No comments: