Monday, February 18, 2019

Beriadah di Ardence Labs Lagi


Yey kami pergi lagi di Ardence Labs ini. enZaf ada main bola kat sini lagi. Bila anak-anak ini tahu Daddynya nak ke sini lagi bukan main seronok semuanya. Ai pun suka sebab kawasan ini best sangat. Cuaca kali ini agak panas, walaupun panas tapi semuanya dah tak sabar dorang ni nak keluar dari kereta. Sebelum anak-anak ni nak bermain, ai ajak dorang berjalan dahulu kat area tasik.



Sedia maklum cuaca sangat panas tapi kawasan ini berangin, mungkin tempat ini tinggi. Boleh dikatakan kuat juga anginnya sebab kami boleh rasa tempias air pancut yang di tengah tasik itu. Nak menunjukkan bertapa kuatnya aingin itu kan. Terasa seperti duduk di tepi pantai pula.



Anak-anak bermain bubbles sekejap.



Sebenarnya masa on the way nak ke sini, bola Ariq pecah dalam kereta. Daddy dia pun tak perasan yang bola itu ada sedikit rekahan. Lama bola tu tersadai tak guna, mungkin itu la penyebabnya kot. Tup tup tup bola itu meletup. Nasib baik tak meletup kuat, kalau tak mahu terkejut semua orang. Kami cari juga bola baru kat dalam kedai kawasan Ardence ini tapi tiada satu pun. Itu yang enZaf beli bubbles sebagai pengganti sementara. Nak bagi hati Ariq terubat dan terhibur sedikit hehehe. Sambil anak-anak ini bermain bubbles tu, sempat lagi ai ajak dorang bergambar sekeping dua haha...



Thank you Zahra dan Aliah sudi melayan Mummy walaupun dalam keterpaksaan :p



Ariq seorang je ai tak bergambar, dia memang tak layan Mummy langsung. Sibuk nak main bubbles, Qaireen pun sama juga, ai panggil banyak kali buat tak tahu je huhu... Qaireen tengah kusyuk tengok kakak-kakak dan abangnya. Nak join tak pandai jalan lagi hehe.. Setelah puas bermain bubbles dan berjalan area tasik, kami pun terus pergi ke padang bola. Sempat lagi ai ambil gambar anak-anak dengan Daddy mereka :) Kacau je kan orang tu nak main bola masa tu la nak ajak bergambar.



Kali ini anak-anak tak dapat nak bermain badminton, angin terlalu kuat. Menyebabkan dorang semua kecewa nak nak akak Zahra. Semangat dorang ni. nak bermain badminton dari rumah lagi.



Mujurlah team Daddy ada bawa bola sepak extra. Dapatlah anak-anak ni bermain bola bersama. Dalam 5 minit mereka bermain, ada kawan-kawan lain pun turut join main bersama. Wah dapat kawan baru, seronok tengok mereka ini pandai berkawan. Bermain sampai berpeluh tak ingat. Sementara anak-anak bermain, ai dan Qaireen sibuk makan sambil perhatikan dorang. Alang-alang tu, berootd sekejap. Lama tak berootd masa ikut enZaf main bola.





Sebelum balik sempat kami singgah berjalan kat area kedai-kedai dalam Ardence ini. Kat situ ada pula diletakkan khemah comel-comel. Banyak pula tu, terus kami duduk salah satu khemah yang ada.



Kawasan khemah ini diletakkan dengan tikar dan bantal. Sesuai pula nak berpicnic. Sebelum ini, kami datang tiada pun khemah gini, mungkin setiap bulan ada pelbagai tarikan dibuat disini untuk menggalakkan pengunjung barangkali. Oh! gambar kat bawah ini, Qaireen tu tengah menangis sebab dia tak suka pada artificial grass tu. Bila dia pijak rumput tu terus dia menangis huhu... Adoilah anak.



Masa ini ai rasa berlengas sangat, anak-anak jangan cakap la, dorang lagilah berpeluh basah semuanya. Main bola bersungguh-sungguh dengan cuaca yang panas. Kena banyakkan minum air kosong. Harap-harap mereka semua sihat dan tak jatuh sakit.

No comments: