Wednesday, August 5, 2020

Barang-barang Bilik Mandi


Barang-barang untuk bilik air dah sampai sebelum Hari Raya Haji. Yang ni tiles dari Super Ceramic. Eksaited ai sebab tak sabar nak letak tiles tu nanti dalam bilik air.



Pada hari Khamis, sehari sebelum Hari Raya barang-barang dari Paramax pula sampai. Kebanyakkan kami beli dari brand Sorento untuk toilet bowl, basin dan segala jenis accessories. Tapi ada juga brand lain, campur-campur la mana yang berkenan hehe



Cuma masa kat Paramax tu la kami tak beli cermin. Takde yang berkenan, kalau berkenan pun mahal sangat. Bilik mandi kecil jadi kami cari yang saiz kecil je, tak besar sangat. Masa dekat rumah ai saja tengok kat website Ikea, ada pula cermin murah yang dengan kabinet sekali. Terus enZaf ajak ke Ikea. Laju nak membeli takut kehabisan stok tiba-tiba :)



Ada beli shelf sekali nak diletakkan kat dalam bilik air. Dalam kepala tu macam-macam nak buat tapi semua tu mengikut bajet. Barang yang beli bukan lah mahal mana, cari yang mana ada diskaun. Yang penting berkenan kat hati sudah. Itu pun kami beli sendiri barang-barang, hanya upah orang untuk pasang saja. Kalau guna ID agaknya tak tahu la berapa nak kena labur. Baru bilik mandi kecilkan, kalau besar tak tahu la macamana hahaha

Sementara menunggu Daddy dorang ambil kereta, bagi anak-anak ni makan aiskrim. Yang kecik tu paling seronok. First time bagi dia makan aiskrim pegang sendiri.



Bukan main mulut muncung-muncung Qaireen tu kan dengan comot aiskrim kat mulut hihihi




No comments: