Monday, March 20, 2023

Ke Nextgen Theme Park Bersama Kawan-kawan


Aktiviti kali ini datangnya dari Aliah. Dia lah mastermind tu hihihihi... Cuti sekolah ini dia plan dengan kawan-kawan untuk ke Nextgen Theme Park yang bertempat di One Utama. Kali ini kawan lain pula. Bff juga katanya, bff main game. Amboi macam-macam jenis bff ya :) Bff ini satu sekolah juga cuma berlainan kelas. Kebetulan hari nak pergi ini juga hari jadi akak Zahra, jadinya ai suruh akak Zahra ajak bff dia juga join ke Nextgen ni. Kami semua jumpa depan pintu masuk Nextgen waktu tengahari.



Gambar di bawah adalah harga tiket masuk ke dalam Nextgen. Masa ini hanya ai saja bawa anak-anak. enZaf ada kerja sebab kami datang ini hari Jumaat.



Kawan-kawan Aliah dah masuk dalam dulu sementara tunggu kami sampai. Hanya kawan akak Zahra je menunggu di luar.





Masuk dalam akan jumpa locker room. Di situ tempat kita menyimpan kasut dan beg. Tapi kami tak guna locker sebab dah penuh. Jadinya ai lah yang tukang jaga beg-beg :) Hanya gambar kaki ai, Ariq dan Qaireen. Dua orang anak dara itu dah lari dengan kawan-kawan.



Masuk je dalam tu, ada bilik karaoke. Wah boleh menyanyi tapi tak masuk pun. Tak tahu lah lagu apa yang ada dalam tu hehehe.. ada game room tapi ai tak ambil gambar semua tu. Dah lalu ke dua-dua tempat tu barulah jumpa tempat main yang besarnya seperti gambar di bawah.



Tempat ai melepak memang berhadapan dengan permainan besar ini lah. Bertempiaranlah semua anak-anak bermain dengan gembiranya. Ini lah tempat yang Qaireen main. Ada macam-macam dalam tu, seronok dia.



Mujur ada abang Ariq boleh tengokkan Qaireen. Lama sikit Qaireen dah berani pergi sendiri, tak perlu tunggu abang Ariq dia. Abang Ariq pun ada tempat lain dia nak main. Untuk baya Qaireen tak banyak sangat nak main, kebanyakkan untuk kanak-kanak atas 10 tahun sesuai.





Dekat lewat petang sikit barulah enZaf datang join. Thank you Yang teman ai, bosan sorang-sorang kena jaga beg hahaha...







Adalah beberapa tempat permainan ai ambil gambar, semua tempat tu anak-anak main kecuali yang panjat-panjat batu tu. Aish masa nak menulis blog ni lupakan, ha ingat dah rock climbing :p















Ariq ambil gambar Aliah dengan kawan-kawannya, Dania dan Batrisyia. Ada seorang lagi kawannya tak dapat datang.



Gambar akak Zahra dengan kawan-kawan baiknya juga, Sofea dan Hanani. Kawan sekolah rendah sampai sekarang lagi, semoga persahabatan mereka ini berpanjangan hendaknya.



Gambar Mummy bersama all the girls. Thank you abang Ariq ambilkan gambar ini.





Lama kami dalam ni, boleh sampai malam tapi masing-masing dah lapar. Sebelum balik kami semua makan di McDonalds, ada orang tu sampai tertidur sudah. Penat betul main, berlari sana sini tak henti-henti hehe..



Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan baik. Paling penting anak-anak semua gembira. Misi Aliah nak keluar dengan kawan-kawan pun berjaya hahaha... Tahun ini tahun ke dua akak Zahra sambut birthday dengan kawan-kawannya. Tahun lepas pun sama juga masa itu bawa main rollerskate. Baru perasan tak masuk lagi dalam blog rupanya huhuhu..

No comments: