Friday, August 2, 2024

Pertandingan Bahas Piala Perdana Menteri (Bahasa Inggeris) 2024

Tahun ini akak Zahra terpilih lagi dalam pertandingan debat. Tahun lepas dia tak masuk sebab teacher nak bagi peluang dekat senior. Pertama kali dia masuk debat mewakili sekolahnya pada tahun 2022. Masa itu dia dalam group ke-2, kiranya protege lah dan sekarang sudah senior diserap masuk ke dalam group pertama ☺️ Kawan baiknya Amal pun turut sama menjadi debater, aish dari Tingkatan 1 ya mereka berdua ni tak berenggang. Mana-mana pergi pun ada kecuali hoki.

Pertandingan Bahas Piala Perdana Menteri (kategori Bahasa Inggeris) tahun ini diadakan di Sekolah Sains Gua Musang (GUAMSS). Jauh betul ke pantai timur, lima hari dia di sana. Mereka bertolak bersama-sama dengan peserta dari tiga buah sekolah yang lain dengan menaiki bas. Kira macam pool bus la kan hihihi.. banyak bas okay sebab satu Malaysia. Debat kali ini peringkat Kebangsaan, semua sekolah berkumpul di Guamss. Tahun sebelum ini debat dibuat secara peringkat zon, negeri dan kebangsaan. Kali ini buat sekali bagi ai mudahlah, masa pun dapat disingkatkan.



Gambar di atas ini ai ambil dari Instagram story Guamss. Sampai sahaja di Guamss, semua peserta diambil gambar dengan backdrop. Alhamdulillah selamat sampai dia. Nak tunggu dia update memang berjanggut, jadinya setiap masa dan saat ai tengok kat page Guamss ni hahaha.. Yang gambar-gambar di bawah semua dari dia.



























Seronok dia dapat ramai kawan baru sepanjang di Guamss ini. Siap bertukar contact number dan follow social media masing-masing. Bukan main anak zaman sekarang ini kan. Semashur dapat Bronze Award. Top 30 out of 70 SBP. 👏👏 Tak ingat pula berapa jumlah sekolah secara keseluruhan samaada 70 atau 77. Tahniah akak Zahra dan teamatenya. Dapat nombor berapa sekali pun dah hebat. Mewakili sekolah itu pun dah bangga buat Mummy. Oh yang mana sekolah tak masuk semi-final, mereka dibawa berjalan-jalan dalam daerah Gua Musang. Banyak tempat juga akak Zahra tunjuk gambar. Untunglah jalan sana sini hihi..

No comments: