Sunday, January 1, 2023

Penutup Tahun 2022


Hari terakhir tahun 2022, adik ai Nani buat Majlis Aqiqah dan Kesyukuran buat anaknya Fahrel. Majlis ini diadakan di rumah keluarga Mertuanya di Batang Kali. Dekat saja dengan sekolah akak Zahra, ai ada berseloroh masa nak ke sana, lepas makan di majlis ini kami hantar dia terus ke asrama. Terkejut dia kenapa nak hantar awal sangat :p Mummy dia memang suka mengusik :)



Majlis aqiqah ini turut diraikan bersama dengan anak Abang Long Fahmi, Lutfi Haqiem. Fahrel ada sepupu sama baya hanya 3 bulan sahaja yang membezakan umur mereka, seronok lah dah besar nanti ada kawan. Atok dan Nenek pun seronok dapat dua cucu dalam setahun. Majlis ini berlangsung pada waktu pagi, tetapi kami datang pada dalam pukul 2 petang disebabkan Ariq ada latihan bola. Tak sempat nak jumpa dengan Abah, Mak dan adik-adik ai, mereka dah balik tengaharinya. Sampai-sampai tu kami terus makan hehehe.. penuh lauk atas pinggan ai. Lapar sangat dah tu :p



Eh bukan ai sorang saja yang lapar, anak-anak pun. Laju je masing-masing ambil makanan.





Baby yang diraikan, baru bangun tidur dia. Kepenatan dari pagi dan kepelikan kenapa ramai sangat orang kat rumah ya. Nani cakap mujur tak meragam, umur sekarang ini dia pandai kenal orang, tak semua dia nak. Sepupunya lagi sorang masih tidur.



Dah selesai makan, perut pun dah kenyang ya amat hehe.. tibalah masanya untuk mengambil gambar. Rugilah tak bergambar di pelamin yang cantik. Semangat Nenek Fahrel yang uruskan majlis ini. Itu orang cakap, manja cucu dengan manja anak tak samakan. Bila dah ada cucu, sanggup buat apa saja Atok dan Nenek. Bila teringat ni, semoga Allah S.W.T pelihara dan lindungi Abah dan Mak. Mereka berdua pun curah kasih sayang pada cucu-cucu tak berbelah bagi. Alhamdulillah.



Bergambar dengan "pengantin" hihi.. Cantik sangat gambar sebab cuaca tengah panas dan berada di luar. Lighting on point gitu :)



Akak Zahra dan Aliah pakai baju kurung Mummy. Baju tu yang kecil sebab tu dah tak muat hahaha.. tak mengaku yang badan tu dah kembangkan. Jadi kita salahkan baju :p. Lepas dah bergambar ramai-ramai, kami nak ambil gambar dengan Fahrel pula tapi ada orang merajuk bila ai dukung Fahrel. Langsung tak pandang kamera, puas dipujuk tak jalan jua huhu..



Bila dah merajuk, Qaireen minta dukung pula. Ya ampun terasa keberatannya. Senget pinggang Mummy nak oi hehehe.. Gambar di bawah, hero-hero kesayangan. Kalau ada Aira dan Akid mesti lagi meriah bergambar. Tak cukup corum anak-anak bersama sepupu.



Cantik sangat pelaminnya. Bila dah balik baru teringat, rugi tak ambil gambar berdua dengan enZaf hahaha.. tiba-tibakan nak jadi pengantin pula :p

No comments: