Sunday, July 7, 2013

Minum Petang kat Teh Tarik Place


Jalan2 kat One Utama.
Tak shopping ape pun,
orang lain sibuk shopping rayakan.

Lagi pun Zaf cakap tak raya pun
ai slalu je shopping.
Ayat perli sangatkan hihihi

Dah penat berjalan
minum petang kat Teh Tarik Place.



Horlick ais, sirap ais dan nescafe ais.



Nasi lemak tuk ai.
xabis pun sebab sambal dia pedas giler.
Pijar bibirku makan.



Roti canai tuk Zara.



Dan maggi goreng tuk Zaf.



Aliah dia makan semua.
Amik sket sana sini :)



Posing ngan anak sulong.



Si bulat Ariq tido.
Ai makan dengan hati yg gembira.
Aman dunia hehehe


Friday, July 5, 2013

FrutiLicious kat Secret Recipe


Kul 3 lebih tadi,
ai tweet teringin nak makan cake kat Secret Recipe.
Skali kawan ai reply kata nak join gak.
Ape lagi terus on la.
Amik Zara kat skool pastu zas ke Giant.

Akhirnya sudah ada FrutiLicous kat sini.
Sblom ni takde.
Sedapppp suka byk buah.



Kawan sekolah dan satu kelas.
Haryati namanya.
Memandang nickname kami sama Yati,
kwn panggil dia T.B (Yati Besar), ai T.K (Yati Kecik) hihi



Zara request nak makan cake dan carbonara.



Aliah layan cake je petang tadi.
Dorang ni makan sket je,
pastu yg kena perabis adalah mummynya huhu



Ariq plak makan carbonara akak dia sket :)



Depan meja kami ada Rita Rudaini,
seyes cantik giler dia.
Dia makan ngan anaknya Arjuna tak silap.



Harus sesi gambar beramai-ramai.
Thanks TB sbb belanja kami makan.



Nampak anak2 tu masing2 pegang plastic bag.
Pow beli toys kt depan SR tu.
Animals tu cam biasala tuk Zara.
Aliah pilih yg mcm playdoh.
Sebab murah beli huhu



Tuesday, July 2, 2013

Teduhan Kasih Finale



image googled

Harini episod terakhir Teduhan Kasihkan.
Geram betul dgn Ayu tu.
Tak habis2 nak musnahkan hidup Effa.
Kemain verangan lagi nak jadi wife CEO kan haha.
TRY ME konon :p.

Memang kita sedia maklum yg
kalau tangkap basah tu xsemestinya nak kena kawin,
tp drama ni nak menunjukkan kejahilan Ayu dan Ehsan tu.
Sbb tak semua org kita ni tau yg tangkap basah
boleh diselesaikan dgn bayaran denda je.
So bawak bertenang k.
Kita bg Ayu tu perasan lebih.

Si Effa tu plak baik sesangat.
Cuba la pertahankan keluarga tu, xyah nak beralah sgt bole huhu

Sian Ryzal, meninggal sudah.
Alhamdulillah sedar kesalahan dia dan sempat tau baby tu anak dia.
Sedih ok part tu.

Mak tiri Effa pun dah sedarkan,
si kakak tiri dia KakLong tak sedar jugak.
Cakap nak jerit je pening ai hehehe

Harini gak sape yg peminat tegar ngan
Adi Putra, Syerry, Nabila bole jumpa dorang
kat Rasta Sg Pechala jam 5.30 petang.
Bole tgk episod akhir slali dgn dorang.
Oh episod akhir ni dorang tayang 1jam awal
maknanya kul 6 dah bole tgk.
Dapat la tau ending dulu kan.


Monday, July 1, 2013

Citarasa Ramadhan at Pizza Hut


Blom puasa lagi tp sudah makan menu Ramadhan.
Kami amik set 1 tuk 2 org makan.



Honey barbeque Chicken tu sedap weh.
Chicken meatball tu pun sedap.



Piza Sari lautan katanya.
Kuah dia Asam Pedas.
Sedap jua tapi ai tak leh makan byk,
rasa muak lepas tu.



Anak2 makan spaghetti carbonara yg tak sudah2



Ariq tak leh makan pizza lagi hihi



Ape lagi pegi try test menu ramadhan ni k.

p/s: Zaf kat Jakarta hari rabu baru balik,
semoga anak2 behave dan tak sakit time daddy jauh.


Sunday, June 30, 2013

Celebrate Brithday Ariq


Ni celebrate birthday Ariq kat umah SgBuloh.
Seperti biasa Mak Tok
akan wat makan2 tuk bday cucunya.
Wat makan malam.

Kek NO.1 adalah wajib tempah
tiap kali celebrate umur setahun.
Semua cucu2nya ada kek No.1 cm gini.



Ai tell u, sedap sgt kek ni.
Tempah kat kedai kek biasa je pun.
Sedap sebab ada 2 flavour, vanilla & chocolate.
Pastu kat dalam ada letak chocolate chips.
Cream atas cake pakai fresh cream.
Memang sedap la.

Wajib amik gambar,
birthday boy ngan cake.



Muka nak nangis sbb pelik
orang dok nyanyi2 lagu birthday ramai2.

Sesi tiup lilin cam biasala,
bukan Ariq tiup.
Tapi kakak2 dia.
Aliah paling hover, 2 kali pasang lilin nak tiup.
sama la ngan potong kek hihi
Gambar semua kat camera adik,
camera sendiri tak dan nak amik.

Riuh rendah bersama mak2 sedara.
Sronok adik ai yg kat Ipoh pun turun join.
Lama tak jumpa Aira,
sikenit tu dah berjalan terkedek2 hihi



Ariq makan kek yg dilayan oleh akak Zaranya.
Suka la kan bagi menda manis.
Kali tu je mummy bagi green light
pastu no no no haha



Mak Tok masak nasi lemak.
Adik ai masak spaghetti carbonara & cheese tart.



Terima kasih Mak Tok, Tok Abah,
Mak Ngah sekeluarga, Mak Lang, Mak Teh & Mak Su.
Mummy & Daddy cm biasa gak bawak perut je.
sayang korang ketat2.
Jgn lupa bulan 9 bday Aliah hehehe