Wednesday, November 29, 2023

Hantar Akak Zahra ke KLIA


Lama betul tak pergi KLIA. Itu juga menandakan kami pun dah lama tak berjalan menaiki kapal terbang hihi.. Tak silap kali terakhir masa Ariq 3 atau 4 tahun. Punya lama dah tu. Kali ini kami ke KLIA untuk menghantar akak Zahra pergi ke Taiwan. Bukan dia seorang tetapi bersama kawan-kawan yang lain di bawah anjuran Inovasi sekolahnya. Dalam pukul 5.30 pagi kami sampai di airport, Daddynya drop off kami dahulu kemudian dia mencari parking.



Tak banyak sangat barang yang di bawa, satu beg luggage, satu beg hand carry dan satu backpack. Semua tu Mummynya yang packingkan hehehe.. takut dia buat sendiri, nanti ada pula yang tertinggal :p kalau tertinggal nanti bukan boleh hantar, jauh sangat. Lainlah macam balik asrama, Daddy dia dah macam rumah ke dua dok ulang alik ke sana hahaha..



Tak lama menunggu, terus ada sesi briefing sekejap. Penyerahan tiket, tag dan macam-macam lagi. Oh ya terus isi borang secara online siap-siap, apa benda namanya itu ai dah lupa. Lama tak naik kapal terbangkan, gitulah. Yang ai ingat dulu isi borang atas kertas masa dalam kapal terbang, sekarang ini dah boleh online. Senang dan mudah betul kan.



Gambar di atas adalah Travel Agency (TA) yang membawa anak-anak ini. Oh ya, rombongan ke Taiwan ini bukan satu sekolah sahaja, ada lagi sekolah lain yang turut bersama menyertai inovasi ini. Iaitu SBPI Intergomb (Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gombak). Gambar di bawah, saja ai snap tag beg yang TA bagi. Kesian nama Daddy salah pada tag tu hihihi...



Ambil gambar akak Zahra bersama bestfriendnya Amal. Pada mulanya akak Zahra nak pergi Taiwan ini seorang, lepas tu ai saja minta dia tanya Amal. Mana lah tahu nak join sama pergi Taiwan ini. Tak sangka Amal jawab okay. Apa lagi lajulah dua orang berdua ini register dengan Teacher Liez.



Mereka berdua sama kelas cuma berbeza homeroom dan mula rapat dari Form 1 sampai la sekarang. Duduk dalam kelas pun meja sebelah menyebelah, minat anime, suka melukis dan macam-macam lah... dah nama bestfriendkan. Jadi, haruslah ambil gambar mereka ini. Ini merupakan kali pertama kami lepaskan akak Zahra pergi jauh.





Sementara menunggu lagi, bagi anak-anak makan. Alas perut masing-masing. Ariq dan Qaireen sahaja yang tak pergi sekolah, Aliah sempat ke sekolah sebab dia sesi petang.



Sempat lagi ambil gambar anak-anak ini di kawasan sekeliling balai perlepasan. Ada deko Krismas.





Sebelum mereka masuk, ada lagi sedikit briefing yang dibuat oleh TA. Selesai semua tu sempatlah minta tolong Amal ambilkan gambar satu keluarga. Cantik sangat gambar, cahaya semua cukup terang. Thank you Amal!



Hanya lima orang sahaja murid perempuan yang sertai inovasi ke Taiwan ini. Tiga orang dari Tingkatan 3 dan dua orang dari Tingkatan 2.



Sebelah kanan akak Zahra tu dormmate dia. Zara juga namanya dan dia Tingkatan 2. Anak ai ni kat sekolah kawan-kawan dan cikgu-cikgu panggil Qas, di rumah saja panggil Zahra :)









Bye bye kakak!! Mummy, Daddy dan semua doakan akak, kawan-kawan, cikgu dan semua selamat pergi dan pulang serta dijauhi dari segala musibah dan bencana. Semua perasaan bercampur baur, jauh anak pergi dan lama pula tu iaitu tujuh hari. Ada banyak gambar lagi dalam Whatsapp Group tapi nanti ai masukkan dalam entry lain. Belum ada kerajinan lagi nak belek gambar dalam Whatsapp tu huhu..

No comments: