Friday, August 19, 2016

Flower Girl Dresses


Minggu depan cousin ai, Azhar nak kahwin dan baru sekarang ai nak mencari dress untuk anak-anak. Zahra dan Aliah kena jadi flower girl untuk hari persandingan Azhar itu nanti. Sebelum ini ai ada juga tengok dress kat iSetan, Jusco dan Parkson. Oh dalam Lovely Lace pun ada juga tengok. Tapi tak membeli pun hanya survey gitu je. Harganya pun boleh tahan mahal juga. Fikir banyak kali juga nak beli tu. Habis dalam RM150 ke atas tu sudah pasti :) Dah beli nanti, nak pakai lagi pun belum tentu bila pulakan.

Bila dah nak dekat majlis ini, enZaf pun tanya nak beli baju anak-anak ni di mana. Ikutkan ai nak beli tu mana-mana tak ada masalah asalkan duit ada semua jalan hehehe.. Tapi ai prefer cari yang harga yang tidak terlampau mahal, sebabnya bukan nak pakai selalu pun. Tiba-tiba enZaf teringat dan suggest pergi ke kedai Flower Girl di OU. Fuyoo.. lakiku ni pula yang bagi idea, selalunya kalau bab-bab begini memang ai sorang je yang kena fikir hehehe... Bila dia dah cakap macam tu, ai pun jawab okay sajalah. Budak yang paling excited bila uncle Azhar dia nak kawin.



Kami pernah beli dress untuk Zahra kat kedai Flower Girl ni. Sekali tu je lah. Dah lama dah dalam 8 tahun yang lepas. Masih bertahan lagi kedai ni ;)



Baju di sini kebanyakkannya memang cantik-cantik. Selain dari plain ada juga dress yang bercorak. Dan ada pelbagai jenis material seperti satin, chiffon, cotton dan macam-macam lagi. Yang pasti harganya mampu milik. Cumanya ada sedikit kesukaran masa nak mencari baju untuk Zahra dan Aliah ni, kena dapatkan baju yang ada kedua-dua saiz untuk mereka. Ada yang berkenan tapi tiada saiz pula salah seorangnya. Akhirnya dapat juga lah satu dress yang sama untuk mereka berdua. Masa anak-anak tengah mencuba dress, enZaf cakap Ariq dia nak bagi pakaikan suit memandangkan kakak-kakak dia dah pakai dress.



Suit dalam kedai Flower Girl ini dijual secara complete set. Tak ada jual berasingan. Ikutkan Daddy dia nak beli blazer tu sahaja. Kalau beli complete bukan pakai selalu pun kan. Jadinya selesai membeli dresses untuk Zahra dan Aliah, kami mencari ke tempat lain pula. Masuk kedai Trudy & Teddy.



Dalam Trudy & Treddy ini ada jual blazer/jacket secara berasingan. Lagi cantik sebab ada macam-macam jenis. Dan enZaf beli sport jacket untuk Ariq. Casual sikit katanya dan boleh juga dipakai untuk berjalan santai ke mana-mana. Ai ikutkan saja asalkan Ariq nak pakai ai setuju. Beli dia tak nak pakai pun tak ada guna juga kan hehehe..

No comments: