Thursday, April 26, 2012

Breast Pump


Sedihnya sbb electric breast pump cap Aventku rosak.
Ai bagi kat adik pakai.
Katanya dia try on tak bole pump pun.
Dah cuba try test kat plug2 lain pun sama huhuhu.
Sian dia nak pump susu tak bole.

Banyak dah jasanya pada ai.
Dari akak Zara sampai la Aliah.

Maybe kepala motornya rosakkan.
Agak2 hantar repair bole ok ke tak huhu




EnZaf cakap kita beli baru.
Ai googled pastu rasa cam nak tukar brand lain plak.
Medela ke kan.



Ada sesapa pernah pakai n experience
pasal Medela product tak?
Kalau ada nak la tolong bg pendapat.
Okay ke tak ek..
Macehhh!!!
(All images googled)

6 comments:

Diver Mom said...

saya aritu memang tengah cari pam yang boleh operate pakai plug point and bateri.

Avent saya tak tengok sebab mahai..

Medela ada dua Swing dan Freestyle.

Swing murah sikit, dalam rm799 dan paling murah pun (di enjoybreastfeed adalah 666)

tapi dia ada cons:
-single pumping je
-bateri pakai 4 biji AA

So saya pun tengok freestyle.

memang baguslah.

kecil... bateri dia kita caj (macam style handphone gitu..)

boleh dual pumping...

so, in the end, saya pun rembat sebiji freestyle :)

kalau nak beli, di kedai, harga depa letak ialah 2299. try nego. saya dapat dalam rm1650.

saya surf, online store ada yang sampai bagi rm1500. tapi saya tak percaya, takut kena tipu...

so saya beli di moms choice dekat dengan rumah... :)

Sekian.. :)

CuTeMiUt78 said...

salam singgah sini..
eemmm takpernah guna pump jenis madela tu..

Ismi Umar said...

Ti, alang2 beli baru beli le freestyle. Senang. Tak ada plug pun boleh pakai macam henpon. Charge je. Akak ada 2 tmpt yg boleh bg harga RM1500 je

✿ Zetty84 ✿ said...

vote for medela..!!!!
zati guna freestyle.. ;)

jane_doe3328 said...

tak pernah pakai electric pump, but i have both avent and medela for manual pump :)

Even manual pon, rasanya Medela is better than Avent. Tak sakit, and lagik byk susu dapat

♥ Mrs. C ♥ said...

member penah pakai medela double pump $1k++ tu... dia ckp oke... ringan...

Nak paling silent spectra.. pump kat workstation pon boleh... tp motor dia berat sket banding lain...

kite dulu pakai safety 1st...

My opinion: go with medela..