Tuesday, March 20, 2012

Budak bengkak

* Updated
Alhamdulillah akak Zara dah sembuh.
Mujur keesokan harinya dah surut segala bengkak.
Mata bulatku sudah kembali hehehe
Bagus la sabun Polytar tu,
bagi anak2 yg ada eczema elok pakai.
Aliah kulit dia sensitip sket,
suka menggaru pastu luka.
Pakai sabun tu cepat baik.



Terkejut ai bangun pagi,
tgk muka akak Zara bengkak.
Tak tau kena gigit ape.
Cari gak semut ke ape2 serangga ke,
takde plak nampak huhuhu

Sian dia kena gigit kat 2 blah mata,
dua blah teling..
dan sket2 kat dahi dan tepi pipi :((



Tanya dia sakit ke tak.
Katanya tak.
Bila ai pegang kat bengkak tu, rasa panasnya.
Mesti gatal2..
ada gak nampak dia nak gosok,
tapi ai cakap ngan dia jgn gosok,
nanti luka dan melecet.
Nasib dia tak menggaru ke ape.
Dan pasti dia tak demam..
syukur alhamdulillah

Mummy rindu pada mata bulatnyer..


Ni ubat akak Zara kena makan dan sapu.
Harap2 cepat la sembuh yer nak.
Selagi tak baik slagi tu la ai tak senang hati.

7 comments:

mEiZ SHA said...

masyaallah mummy..
ke kakak allergic somethin tu??
ciannnyer dia..cepat sembuh ye syg..:)

Ismi Umar said...

Macam alergic je. Batrisyia kalau pas terminum susu lembu camni le bengkaknya

annapeje said...

sala mkn ke hhuhu sian dia

fiza said...

Lor...siannya kakak. Semoga cpt sembuh.

Sidratul Muntaha said...

ara pun sellau kena
tpi besenya klu alergic something
mmg kdg2 bngkak jer muka

Neeza.Areef said...

pg klinik doc ckp ape? npk mcm allergy

zailamohamad said...

kena cuba ni..anak aku pon selalu allergic