Wednesday, April 4, 2012

Aktiviti harian anak-anak

Gambar2 ni ambil bukan hari yg sama.
Ai amik pun secara rawak.
Tu pun rasa nak amik,
kekadang xamik pun.
Sebab rasa sakit hati tgk keadaannya huhu

Sejak Aliah pandai panjat kusi makan.
Suka sangat la main kat situ.
Sampai panjat atas meja.
Akak Zaranya ikut je bole.


Segala barang hiasan ai atas tu,
habis disepahkan.
Lagi menyedihkan pasu dan tray hiasan.
Telah dipecahkan oleh Aliah huhu


Feveret lagi satu suka benor la,
selongkar dalam rak kasut.
Segala2nya dibawak keluar.

Sebelom ni rajin gak la ai kemaskan balik.
Tapi skang tak dah..
ai xlarat :((

Dah ada bilik sendiri,
tetap gak nak main toys kat luar.
Semua diangkutnya kuarkan satu2..
Bila dah penat menyepahkan umah,
dua2 terbongkang kat sofa kepenatan.


Satu hari umah tak sepah tak sah.
Nak hias umah cantik2 pun susah.
Jgn kata ada anak pompuan umah cantik je.
Takde makna, sama je lasak dorang ni huhu

9 comments:

linahilmin said...

kita serupaaaaaaaaa........
buat la blik mainan, bilik sendiri la tetappppp gak nak sepah kat setiap pelosok rumah! adoiiiiiii...

CikPuanHaLia said...

Betullll..jangan harap nk deko2 umah ni. Biar umah kosong jer dulu sementara diorg kecik ni.
Aku risau jatuh jer panjat2 meja tu, kalau jatuh sakit gila tuuuu..
tp nk berkepit setiap saat tak terbuat la pulak keja lain..huhuhu

-_-

annapeje said...

yati aku malu nk ajk dtg rumah sbb rumah aku sepah skali sama ahahaha

mamazana said...

mummy!!! mama pun sama! sibujang pun suka sangat dok berjoget2 atas meja.... sepah barang jgn cakap la.. tu yg hari2 mama menjerit mcm tarzan bkn jd jane yg jelita dah.. kakak 2 org tu pun join jgk buat sepah. mmg dah x bole nak cantik2 umah kite. dinding jgn ckp la... mcm2 lukisan ada. adoi rasa nak fengsan! huhuhu

zailamohamad said...

samalah ngan anak2 aku..kadang2 rasa macam tak nak belikan mainan kat diorangs ebab suka sangat sepah kat depan TV..huhuhu

aku rasa anak no 2 ni macam diktator sket kan..Haziq selalu ikut apa yang Husna suruh/buat masa main..hehe

Mama 4H said...

huhuhuhu...itu 2 rakyat yg punya keje...4 rakyat punya keje.....tatau nak kater apa dah....huhuhu..

Neeza.Areef said...

oppsss...
btl2 mengemas anak2 dara nih...ada tok guru mmg gitu lah
cian mummy dier

miSsMawar... said...

sama lah jugak nihh... ada anak2 dara pun sama jer bab nyepah rumah... lagi la sampai periuk belanga sudip semua keluar.. hahaha

4 Kay-E said...

Oh dear!!!
Sampai ke atas meja... Cian Mummy. hehee...
Takpe nanti diaorg besar, they are your friends & your little helpers.. Insya-Allah.