Wednesday, February 1, 2012

Tetiba je hati ni

Kalau cakap pasal anak kita kemain lagi
Laju je cakap itu ini, tak elok la ape la.
Cuba orang kata anak dia itu ini,
Amboiii tau plak nak marah.

Kalau nak tegur sebenarnya bole je,
Tapi biarlah cara yang baik.
Dan teguran tu yang membina..
Memang kita leh terima pakai.
Tapi kalau tegur nak kondem orang.
Macam dia la yang betul, pleaseeee lah.
Memang tak gemar.

Setiap orang especially ibu,
Ada pendekatan masing2 dalam menjaga dan mendidik anak2.
Yang pasti setiap ibu tu
mestila nak yang terbaik tuk anak2 kan..
Ada ke ibu nak anak dia sakit? Bodoh? Jahat?

Pasal ai yang pregnant ke-3 ni pun,
Ada orang dok kata,
Haish jangan la macam tu.
Itu semua rezeki Allah bagi.
Lagi pun kami suami isteri tau la merancang keluarga macammana.
perlu ke nak citer kat uols semua bagai.
Tak perlukan :p

Ingatlah pepatah ini.
Jangan membandingkan kehidupan anda dengan orang lain.
Anda tak tahu bagaimana perjalanan hidup mereka yang sebenarnya.


Yang best tu bila dia bercakap
macam dia plak yang lebih memahami kita.
Rasa kelakar plak.

Seriously kita memang berbezakan :)

8 comments:

atty's said...

macam2 perangai orang ni kan yatie.

CikPuanHaLia said...

Ada jugak ke org mcm tu??

Neeza.Areef said...

btl..ukur bj badan sndiri

Connie said...

org tu dengki ler tu, tak pun jeles...aku kalo bab² libatkan anak sure panas hati, kdg² terpakse sabar mengikut keadaan.. kang cite kang pjg lebar plak... [ter'emo plak]

Sidratul Muntaha said...

standard la..
memandai2..
aku la klu org gini..
aku kate la gini.. dah rezeki Allah nak bagi.
ko jeles la sbb Allah tak bgi kali ni.
kan?kan?kan?
aku ckp depan muka dia.
*tu klu bentuk pernyataan ni melmapaunya gagah.
tpi klu bese2..
aku angkat bontot,lepas tu blah.

mEiZ SHA said...

manusia ni mcm2 mummy..:)
biakan aje..senyap laa tu nanti

CuTeMiUt78 said...

yup sokong..sokong

Joy said...

sabar yati sabar. kita tau la nk jaga/didik anak kita cam ne kan...