Saturday, March 5, 2011

Habis bedak

Tadi gosok baju takde la boring sangat
sebab Zahra teman.
Slalunya kalau ada dia, mesti riuh rendah dibuatnya
potpet tak henti2 ngan berlari melompat bagai.
Tapi tadi senyap je temankan mummy.
Rupa2nya dok kusyuk maik bedak.
Patutla sunyi sepi je.

Tengok tu, tapak kaki pun sapu bedak.

Nasib lotion dia tak bukak.

Puas hati yer sapu bedak banyak kat kaki.
Habis dah bedak tu dikejekan oleh Zahra ni.
harum semerbak dah bau bilik.


3 comments:

zailamohamad said...

alahai Yati, samerlah ngan anak-anak zaila sampaikan zaila haramkan bedak dalam rumah ni..

haritu zaila tertidur, sedar2 je dok fikir kenapalah rumah ni macam berkabus aje, rupa-rupanya habis 1 botol bedak pureen haziq & husna main..yang jadik mangsanya anak-anak kucing kat rumah nilah!! manalah mak xmengamuk!!

mrsharis said...

aku pelik apasal budak2 suka main bedak..kalau hannan & nuha bergabund tenaga 1 botol besar diorang blh habiskan. Risau licin jer kan..

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

ahaha dorg neh senyap2 ada la benda nk buatkan..tp bahaya bole jd licin lantai kalo x perasan