Friday, November 13, 2009

Zahra dan sebutan

Perkataan yang dia bole/pandai sebut.
(ape yg ai ingat la)

Mummy - Mami
Daddy - Dadi
Zahra -
Ara
Car - Car
Ball -
Ball
Wow - Wow
Bye - Bye
Hello - Elo
1,2,3 - Wan tii
Tree - Tii
Bus - Bash
Nose - Noh
Teeth - Tiiit
Hair - A
What's that - Wa dat
Bird -
bird/ chip chip (kekadang wat bunyi)
Dog - woof woof (buat bunyi)
Cat -
nyiau (buat bunyi)
Tiger - grroooo (buat bunyi)
Duck - wek wek(buat bunyi)
Barney - Mami (erkkk aku ni debam cam barney ke huhu)

* tuk binatang, kebanyakkan dia bukan nak sebut, buat bunyi lak ;)

28 comments:

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

ader yg sama cam sebutan aqil ehehhe
tp tang barney tue x tahan yati baik ko diet ahhaha
ader dpt x???

Dee said...

pelat budak2 mmg gitu kan..cute je dgr..

~Zetty84~ said...

hikhik...comel jerk dgr suma tuh..!!!
kikiki...mummy da jadi barney erk...???
pasni akak kena pakai baju colour purple je laa...
just kidding... (",)

Zahra comel..!!!!!

CT NORAMIZA said...

rifqy pun sebuh bash gak, x paham sbb apa nak kena ada h belakang tu :)

paling best dia sebut nama sendiri, org sebut eqy, dia lak sebut echi

honeylanz said...

x tahan word barney tu.. jauh nye jd mami..hehheh

mrsharis said...

Aku rasa dia nk sebut barney tp tak reti..tk pun dia dengar org sebut barney tu seakan-akan mami..tu yg jd mcm tu..hehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

nuha pun dah pandai buat chip chip ngan meow meow tu :P

busyuksayang said...

ala, comel jer :D

momguess said...

comei jer bunyik nyer
kalo zahra pangil nama aku
camner gak bunyik nyer
ssssss

Mrs Jaja said...

hahaha..dia nmpk mami cam barney ke? klakarla zara ni...

nydia-mama akif said...

clever girl....yg barney tu mmg kelako...tp take it positif, zahra trying to say yg mummynye comel cam barney...hehehe

Zuhaini said...

ahahah... mami dia macam barney! hihihi :) comel la..

sI tEDI said...

zahra umur berapa ? anak buah aku minggu depan masauk 2 thn.. masih tidak tahu bercakapa..
setakat nanak.. ayah.. dah.. bolehlah..

jane_doe3328 said...

budak2 memang comey time tgh cakap pelat2 neh :D

dejasscollections said...

Congrats Zahra. Nice name. Salam perkenalan. Jom ajak mama singgah cuci mata ek. Tq.

Nurhayati said...

annapeje: haha tue la nampak sangat mak dia gemok dah kot. dapat menda??!

dee: tue la cute je..

zetty: tue la pasal, pasni cari costume barney la haha

ct noramiza: tue la kan.. h tu feveret kot.. alahai echi comel la bunyi

honeylanz: tue la pasal

mrsharis: agaknye la kot.. pelat lagi

elissmie: wah nuha leh geng ngan zara wat bunyi binatang..leh wat koir ni kan haha

busyuksayang: =)

momguess: aku rasa kalau panggil nama ko takde kuar bunyi kot, berbelit lidah dia

mrsjaja: tue la, perli mak dia kot..gemok huhu

nydia: tgh pikir +ve la ni, kalau betul comel takpe..takut 'comel' lagi satu haha

zuhaini: nak marah ke idak taktau la

sitedi: 1thn 7bln cam ticker sebelah. setiap budak tak sama. zara ni membebel ntahape2 byk dari betul

jane: itu la kan..kalau bapak/mak budak cakap pelat, nak kena pelempang aje.. haha

dejasscollections: thanks.. awat tak leh masuk link huhu

LoVEaQshA said...

alololo...cutenyer zara dh pndi ckp..!~ tp yg xthn dia pgl barney MAMI..!!~

hehe xdala kak mksdnyer akak cute la tue!~! hehe
best kn bla dgr bdk br pndi ckp,mcm2 pktaan yg lwak dgr..~!

Farah said...

Barney - Mami (erkkk aku ni debam cam barney ke huhu)----hahaha yg ni memang kelakar..pandai zara yer

miss R.e.p.u.n.z.a.L said...

wahhh kiut nye zara..
takmo sebut bt bunyi plak..gaya buat tak?ahakss

[-suziey-] said...

hahahaa..sooooo sweet ths lil zara..comel je kalu bdk2 ni sebut kan..geram jek

Abrahyn said...

babe,
im going to privatise my blog. email me beautifulabrahyn@yahoo.com if you still sudi menjadi my reader...thanks :D

Nurhayati said...

loveaqsha: tue la mmg lawak bila baru nak belajar cakap kan.

farah: tue la, samakan aku ngan barney maknanye aku ni huarghhh

miss repunzal: ada.. gaya tu yg mahal..

suziey: betul2, aQeel pun mesti dah petah cakapkan.

abrahyn: dear, private ek..huhu ai dah email kat.. mesti la sudi nak baca :p

shila ariff said...

wah zhra..bagusnya..smoga bertambah sebutan lagi...perkembangan yg bagus!!!!

shila ariff said...

ooopss..silap eja plak..zahra....

CiK sHaNasHaIDa said...

comel je sumer tuh..xsaba nk ade bby sndirik..hek2..
jom klik2 nuffy..

Nurhayati said...

shila ariff: seronok je ka tgk bebudak baru blajar cakap

cik shanashaida: insyaAllah rezeki datang nanti.. thanks yer singgah ;)

zailamohamad said...

suka kan bila dengar pelat anak2 yang mula pandai bercakap..Haziq pun samelah..

CuTeMiUt78 said...

eemmmm lebih kurang cam mirul masa mula2 nak cakap dulu..