Thursday, June 4, 2015

Special Sports SPA


SPA Genius Aulad kali ini berlainan sedikit. Ianya buat aktiviti di luar. Sebelum ini SPA semua buat di dalam sekolah. Seronok juga dapat new environment dan new experienced kan. Eventnya buat pada hari Ahad yang lepas, teachernya memilih tempat di Taman Botani Shah Alam. Sampai-sampai di situ, semua students kena daftar terlebih dahulu di lobi Taman Botani yang terletak sebelum kaunter tiket.



Cuaca pada hari itu sangat baik walaupun sedikit panas dan terasa bahangnya. Selesai mendaftar terus masuk ke dalam. Dari pintu masuk taman ini hendak ke tempat sukannya agak jauh juga bila berjalan. Tapi walaupun jauh, view nak ke sampai ke tempat tu sangat cantik. Penuh dengan pokok-pokok yang menghijau dan ianya sangat mendamaikan.



Akhirnya sampai juga kat tempat sukan Aliah ni. Aliah memang menantikan hari sukan dia ni. Asyik je tanya bila nak sukan hari-hari. Muka tak sabar la tu :)



Masa kami sampai tu, masih ada lagi beberapa kawannya yang belum sampai lagi. Ye lah tempatnya berjauhan sedikit dari kawasan kami, dari KD nak ke Shah Alam ambil masa sedikit nak semua sampai awalkan. Hari sukan ni dia team biru. Comelnya dia dengan kawan-kawan.



Sementara menunggu event mula, Zahra & Ariq sibuk main baling batu dalam sungai kecil tu. Eh sungai ke longkang hahaha hentam saja la. Yang pasti dorang berdua teruja bila nampak ada ikan-ikan dalam tu.



Ada 4 warna pasukan rumah kesemuanya merah, biru, kuning dan hijau. Tengok anak-anak ni semuanya comel-comel. Seronok tengok gelagat masing-masing.



Bila dah dekat nak mula sukan, Ariq sibuk nak duduk dengan Aliah. Jenuh ai panggil dia, buat tak tahu saja huhuhu Tahu la pakai baju warna sama dengan Aliah. Nak team biru juga kan.



Opening sukan, teachers lepaskan belon.



Ada buat senamrobik beramai-ramai sebelum game.



Tak ingat pula ai nama untuk game pertama ni. Tapi itula cara bermainnya tarik buah kelapa pakai hula hoop tu.



Aliah bukan main lemah lembut tarik buah kelapa tu, risau agaknya terkeluar dari hula hoop. Mummy dia selamba jerit suruh dia laju sikit haha. Kalau tengok balik pada video yang dirakam memang suara Mummy yang hover. Game yang ke-dua namanya Taste Tounge. Game ini Aliah tak masuk sebab hanya 7 orang saja yang diperlukan dalam satu team. Game ni berkenaan anak-anak dikenakan menutup mata dan rasa apa makanan tu. Makanan-makanan itu berdasarkan apa yang dorang makan kat sekolah semasa waktu rehat :)

Game ke-tiga, jalan pakai terompah dari tempurung kelapa. Game ni anak-anak dengan ibubapa. Parents kena guide anak masing-masing bila berjalan. enZaf suruh ai masuk. Masa game bermula, Aliah agak kekok nak bergerak. Dia bengkokkan kaki dan landing badannya kat ai, jadi susah nak bergerak :) Dalam susah-susah tu menang juga dapat nombor satu haha



Game ke-empat iaitu game yang terakhir, kena bawa air dalam tempurung dan masukkan air ke dalam botol yang disediakan.



Bila turn Aliah, dia ceduk air sikit je dalam tempurung tu, dah Mummy dia jerit suruh dia ceduk air bagi penuh :p lagi sekali Mummy dia hover. Tak ingat menang ke tak game ni hehehe

Sementara menunggu acara pemberian hadiah, sempat ai snap hadiah-hadiah kat atas meja. Ada hamper untuk tempat pertama, ke-dua dan ke-tiga. Sebelah hamper tu tak sure hadiah untuk apa. Tapi selalunya GA ni ada bagi hadiah juga kat parents, mana yang sporting tu dapat la.



Team Aliah rumah biru dapat nombor 3. Yeayyyy!!! Dapat share dengan kawan-kawan makanan tu semua.



Keputusan yang menang, nombor satu rumah Kuning, nombor 2 rumah Hijau, nombor 3 rumah Biru dan nombor 4 rumah Merah. Semua student dapat goodies bag untuk di bawa balik.



Bergambar sebelum balik.



On the way nak keluar dari Taman Botani ini ada lalu bendang. Cantik masa ni, sebab tengah menghijau. Bergambar memang lawa.



Ingatkan lepas habis sukan Aliah ni kami nak sambung berjalan-jalan lagi dalam Taman Botani ni tapi cuaca tak mengizinkan. Tiba-tiba hujan turun. Terus kami cepat-cepat keluar dan menuju ke kereta. Dalam nak cepat-cepat tu sempat juga la ai ambil gambar anak-anak depan Taman Botani ni hehe



Pada sesiapa yang suka nature ai suggestkan ke sini. Sambil tu kita boleh buat aktiviti sihat seperti cycling bagai. Next time kalau diizinkan kami nak datang ke sini lagi. Tunggu anak-anak ni besar sedikit dan boleh berbasikal bersama-sama. Eh kalau nak datang dalam masa terdekat pun tiada masalah. Kat dalam Taman Botani ini ada sediakan coach, kalau penat nak berjalan kaki boleh je naik coach selain berbasikal. Macam-macam juga aktiviti yang ada kat dalam ni. Selain dari kita kenal dengan pokok atau tumbuh-tumbuhan kat sini ada juga Taman Haiwan, ada tempat memancing, macam-macam la ada. Boleh tengok websitenya [link] Segala informasi berkenaan harga tiket, masa dan sebagainya semua ada dalam website tu :)

1 comment:

annapeje said...

hololo homei nyer ahaha amboi no satu tue ...best nyer sukan mcm tue ..tempat pon best teringgin laks nk pg sbb ada bendang