Wednesday, June 24, 2015

1st Time Buka Luar


Pejam celik dah 7 Ramadhan harinikan.
Cam tak caya pun ada.
Alhamdulillah masih sihat kita
dan mampu menunaikan fardhu ain ni.

Zara pun tak miss lagi puasa.
Sangat kagum tgk dia.
Ai pun takde paksa dia puasa,
yg paksa solat tu.
Kalau kita leka tak ingatkan,
dia lagi la tak buat.
Dah main ngan adik2 dia,
lupa dah semua tu.
Ya Allah tebalkan la sabar ku ini :)

Smlm first time buka puasa kat luar.
Sebabkan Zara ada kelas kat Eye Level.
Berbuka kat Madam Kwan's je.
Sabtu Ahad lepas buka kat
umah mak & pil tu tak kira la :p



Lakiku buka makan mee je.
Gigih dia tak makan byk.
Tgk raya kurus ke idak :p



Habis makan Zara mintak pretzel plak.



Puasa ni buat dia lapar,
buka mmg makan byk hihi



Cepat2 beli,
balik sblom 8.30mlm.

Minggu ni dapat la ai berbuka
ngan Zaf sekali.
Start minggu depan,
sibuk la dia buka kat luar.
Tinggal la ai n Zara je nanti huhuh
Tapi okay la sket,
kalau tak tahun2 sblm ni,
sahur & berbuka sorang2 je.
xde geng lagi :)

2 comments:

annapeje said...

wahhh kagum aunt anna ...aunt ana dlu kecik2 pon rajin puasa hehe ...amboi jeles la tue kalo zaf kuwus ...blom tgk aku kuwus lagi (mcmkan kuwus jerk :P ) ahahahha

Eliss Mie said...

nuha puasa jugak tapi hari ahad tu dia terminum seteguk air, hari isnin dia ter lagi..nampak sgt nipunya..huhuhu..sabar jer la..ngan air memang x tahan . kira miss la sehari tapi lepas minum seteguk tu mmg x makan apa jugak. eliss setakat ni buka kat rumah lagi.minggu ni mesti kat luar la biasanya, org belanja.