Sunday, August 15, 2010

Tetiba hati ni berdetik

Syukur alhamdulillah, dah 5 hari kita berpuasa.
Kejap je rasakan. Dan tak sangka masih blom tinggalkan puasa lagi ;)

Tetiba hari ni hati jadi sayu dan terus teringat kata abah.

Abah selalu berpesan, “Jangan sesekali mengeluh dgn apa yg berlaku.
Dugaan yang datang itu, adalah ujian dari Allah untuk menguji umat yg disayangiNya.
Ataupun musibah yang menimpa kita itu, adalah peringatan untuk kita kembali ke pangkal jalan,
disebabkan kesalahan atau dosa yang pernah kita lakukan tanpa sedar atau kita sedari.
Oleh itu hendaklah untuk kita bertaubat dan menyucikan diri kepadaNya sebelum terlambat”.


pic googled.

10 comments:

~~ciklinn~~ said...

sekejapp jer kan dah 5 hari

a-as said...

selamat berpuasa sis :)
jaga diri & baby..

mrsharis said...

Insaffff...

Btw,aku x penuh..jeles ko blh tahan.

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

congrats ehehe betul2

LIP (^_^) said...

selamat berpuasa ibu mengandung...hihi.. :)

Liyanaroxx said...

jap je masa berlalu kan?

mEiZ SHA said...

selamat berpuasa kak
:)

mummysyafie said...

selamat berpuasa tie, nor dah tinggal puasa 4 hari..sob..sob..

mrs shaifull said...

yati, selamat berpuasa, teringat lg memori 2007, masa tgh pregnantkan rifqy, straight sebulan x puasa sbb ada prob ngan kandungan, apa pun, moga yati dpt puasa penuh, insya-allah. :)

CuTeMiUt78 said...

eemmm betul tu.. setuju ngan kata2 tu.. semoga menjadi semakin tabah hendaknya