Tuesday, June 20, 2023

Hari Fathers Day


Hari Bapa tahun ini sama juga keadaan dengan Hari Ibu yang lepas [link] di mana kami hantar akak Zahra pulang ke asrama. Sebelum hantar dia, ai ajak enZaf makan Nasi Kukus di Damansara Perdana. Tempat makanan kegemarannya hehehe..



Walaupun Hari Bapa adalah hari dia tapi dia sendiri yang bayarkan makanan kami semua :p Terima kasih enZaf! Terima kasih juga sentiasa menjadi Daddy terbaik buat anak-anak. Satu ai kagum dengannya, dia rajin melayan anak-anak. Kadang-kadang ai saja cakap dengan dia jangan manjakan sangat dengan ikut kehendak mereka.



Selesai makan singgah Speedmart pergi membeli stok makanan akak Zahra. Perkara wajib stock up makanan dia sebelum pulang. Dah settle semua baru lah gerak ke Batang Kali. On the way nak sampai ke sekolah tu, kami nampak banner besar di kawasan perumahan Antara Gapi. Memandangkan masa masih awal kami pun singgah sekejap.



Ikutkan ada hot air balloon tapi masa kami sampai dah tiada, mungkin dah habis event sebab hari itu merupakan hari terakhir karnivalnya. Yang ada gerai-gerai makanan dan aktiviti seperti pertandingan congkak, nyanyian, lucky draw dan beberapa lagi.



Cuaca petang tu ya ampun panas lit lit. Baru berada sekejap di sana, ai dah terasa bahang dan berpeluh-peluh. Nak makan pun tak rasa lalu, fikir nak masuk dalam kereta semula je hihi.. Sebelum tu sempatlah singgah satu gerai nama Naga Berasap. Aliah nak sangat jadi Daddy dia pergi lah beli.



Teruja anak-anak makan dengan asap keluar di mulut dan hidung. Rasa biskut biasa saja, asap itu yang bagi anak-anak seronok. Janji happy la kan.




Sempatlah ai ajak anak-anak bergambar dengan Daddy mereka, Happy Father's Day enZaf!



Ambil gambar anak-anak di tasik Antara Gapi. Tak mampu nak melangkah kaki lagi ke arah kereta, cuaca panas ya amat. Kami berteduh saja di bawah pokok menanti enZaf datang ambil hihihi..



Memandangkan di karnival tadi kami sekadar tengok-tengok saja, enZaf ajak minum di Tea Live berdekatan sahaja dengan kawasan situ. Ai laju-laju cakap okay sebab duduk dalam aircond :p Kami beli minuman sahaja sambil tengok live badminton beregu lelaki final di Astro Go.



Next entry ai masukkan pemberian anak-anak untuk Daddy mereka.

No comments: