Wednesday, June 14, 2023

Shopping Pokok


Tiba-tiba enZaf ajak pergi beli pokok, gara-gara ai share dengan dia satu video pasal indoor plants. Dia kata "macam lama tak membeli, jom." Bila dah ajak tu kita pun okay sajalah. Ai ingatkan dia nak ajak keluar petang, rupa-rupanya jom dia tu lepas ambil Ariq balik sekolah. Sudah lah waktu itu tengah hari dengan matahari terpacak, nak kata tak nak macam tak sampai hati. Paksa rela jugalah dengan panas terik tu :p



Mujurlah Ariq dan Qaireen okay. Sekali dua saja Qaireen cakap "Mummy, hot!". Ya nak Mummy memang hot :p haha tibersss... Oh ya, pertama kali beli pokok Monstera. Cantik daunnya, ai suka betul. Saiz daun paling besar tu lebih besar dari muka ai haha.. Dalam rumah ini ada pokok Monstera juga tapi artificial plants, kali ini kita bela yang hidup pula.



Gambar bawah ini pokok outdoor. Tak tahu pula namanya. Sebab bunganya comel dan murah kita ambil saja lah hehehe.. enZaf kata kita cuba try test sebab ini pun pertama kali juga beli pokok bunga untuk luar. Semoga hayat pokok-pokok ini panjang hendaknya.



Bulan lepas ada teman adik ai pergi beli pokok juga. Dalam dia membeli tu ai pun beli lah satu pokok juga. Tak ingat juga apa namanya tapi ia pokok halau nyamuk. Pokok tu memang ada keluarkan bau sebab itulah nyamuk tak sukakan. Tapi sayang pokok tu tak panjang umurnya, mati sudah huhuhu.. tangan ai ni memang panas, habis semua pokok tak tahan lama. Walaupun tangan panas tetap gigih nak beli pokok juga :)



Sebelum pergi beli pokok tu, kami pergi Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Gombak di Selayang. Bawa adik ai untuk penukaran sekolah anak-anaknya. Oh! adik ai Hana yang duduk Ipoh dah pindah sini. Seronoknya adik-adik dah dekat. Senang dah nak jumpa.



"Handbag" yang tak boleh ditinggalkan, walau ai keluar sekejap pun dia tetap nak ikut. Pernah juga tinggalkan dia sebab nak cepat, mengamuk lah dia. Tinggal dengan Daddy pun susah betul huhuhu.. sabar je lah.



No comments: