Friday, June 23, 2023

Cerita Makan Petang


Walaupun jarak diantara rumah dengan sekolah Aliah dekat tapi tetap nak kena hantar dia dengan kereta. Padahal boleh saja jalan kaki. Sebab utama dia minta hantar, masa ambil Qaireen dan Ariq balik sekolah itu ada ruang masa yang membolehkan ai menghantar dia. Mujurlah Mummy dia masih ada kudrat lagi, layankan sajalah anak dara sorang ini. Kebetulan hari ini enZaf ada jadi ai ajak dia sekali. Sebenarnya nak dia yang drive hehehe...



Saja ambil video Aliah keluar kereta, bila dia nampak laju-laju jalan tak toleh ke belakang pun. Selalunya toleh la juga lambai-lambai :p



Dah alang-alang kami keluar tu, enZaf bawa ai dan Qaireen ikut sekali dengan dia untuk menghantar surat ke Cyberjaya. Memandangkan ai pun tak ada buat apa maka ikut sajalah. Selesai urusannya kami singgah di gerai tepi jalan untuk minum petang. Tak tahu apa nama gerai ini, ianya berhadapan dengan Institut Penilaian Negara.



Makan Pisang Goreng, Keropok Lekor dan Laksa yang tiada dalam gambar. Sedap juga Pisang Goreng tu, sekarang ini bukan senang nak dapat yang sedap. Laksa biasa saja, yang ini pun susah betul nak dapat laksa yang sedap. On the way nak ke kereta ada pokok bunga Jejarum meriah dan lebat, laju-laju ambil gambar.



Gambar di bawah ini cerita keesokkan harinya. enZaf ajak minum petang lagi dan kali ini kami ke Tropicana Gardens Mall. Singgah di Bungkus Kaw Kaw.



Petang makan Nasi Lemak hihi.. Zaman sekarang ini Nasi Lemak adalah makanan setiap waktu, sudah tiada makan pagi sahajakan. Ariq dan telur berpisah tiada. Dia memang suka makan telur separuh masak.



Qaireen pula jenis tak cerewet sangat bab makan. Asalkan makanan itu tidak pedas dia okay saja.



1 comment:

Sidratul Muntaha said...

salam yati
cantik pokok jenjarum tu
mcm spider lily (pengaruh betul citer demon slayer daku ni, hihih)