Monday, June 26, 2023

Mesyuarat PIBG Sekolah Ariq pula


Tiga Sabtu berturut ada Mesyuarat PIBG sekolah anak-anak. Bermula dari akak Zahra, Aliah dan terakhir pada hari Sabtu baru ini sekolah Ariq. Tahun ini dapat hadir untuk ke semuanya jika dibandingkan dengan tahun lepas. Ada yang bertindan tarikhnya.



Lama tak pergi mesyuarat PIBG di sekolah rendah. Masa sampai tu tak tahu kenapa kurang sambutan, sedikit sahaja ibu bapa yang hadir. Aliah dan Qaireen peneman ai ke mesyuarat ini, enZaf hantar Ariq training bola.



Aliah tu teman sekejap saja, dia ikut ai pergi sekolah ini pun sebab nak jumpa kawan-kawannya. Kebetulan cikgu kelas tahun lepasnya panggil Aliah dan kawan-kawan yang lain datang sekolah nak jumpa katanya. Untung anak sekarang ini, mudah berhubung dengan cikgu dan kawan-kawan sekolah rendah sebab masing-masing ada handphonekan. Sampai sekarang pun masih update itu ini dengan cikgunya.



Aliah hantar gambar dia berwefie dengan bff. Ai kat dewan, dorang ni semua lepak kat pondok sambil makan Nasi Lemak. Makan makanan untuk kehadiran ibubapa yang hadir ke mesyuarat, kata Aliah cikgu-cikgu yang suruh ambil dan makan :) Selain Nasi Lemak ada juga kuih Seri Muka dan Popia Goreng. Sedap ke dua-dua kuih tu. Ai makan dua bungkus hihi..



Masa nak balik tu, sempat cikgu kelas dorang ni bergambar di tepi jalan luar sekolah hehehe.. Masa dalam sekolah lupa nak bergambar agaknya dah keluar cikgunya baru teringat lah tu. Mujur terserempak kat luar.



Tak puas berjumpa di sekolah, bff Aliah ini ikut kami balik rumah. Dorang sambung lagi berborak, makan dan main di playground sampai pukul 3 petang. Gambar di bawah ini cikgu dorang siap bagi bekalan sorang satu. Kebetulan Choco Jar yang dalam plastik tu sekolah Qaireen ada buka untuk jualan sebelumnya. Terasa nak beli tapi tak jadi, rupanya nak dapat free dari cikgu Aliah hahaha.. Alhamdulillah rezeki.

2 comments:

Kakmim said...

saya pun sama 2 minggu berturut² hadir mesy pibg... sorg anak lg lom ni.. hehe

Nurhayati said...

begitulah kita kan mak mak ni dan hidup saya ni memang busy perihal anak-anak saja :)