Monday, May 20, 2013

Ariq: 11 months


Harini Ariq 11 bulan.
Perkembangan dia skang:

  • Pandai ckp mamam. Bila ckp mamam tu nak susu ataupun makan.
  • Pandai lambai. Bila suh byebye tu, terus laju je angkat tgn.
  • Boleh Hi5.
  • Suka main peekaboo. Duduk blakang curtain pastu cak orang.
  • Pandai tunjuk (pointing), kalau nampak katun kat tv.
  • Kemaruk nak jalan. Bila ajak tateh, dapatla selangkah dua. Kalau nak berjalan pegang eksyen satu tangan je. Bila berdiri lepas 2-2 tgn.
  • Bole minum air botol dgn sendirinya. Kebiasaannya ai memang letak botol air atas coffee table tuk akak2 dia minum. Skali tgk Ariq pandai amik dan minum.
  • Suka main ball, paham dia bila ai suruh amik ball. Laju gi amik pastu ajak main sama.
  • Minat tayar. Kalau pegang toys kereta, bas, lori. Tayar yang dia main.
  • Gigi bahagian atas dah naik 2. Jadi 4semuanya.
  • Ariq jenis tak mengutip masuk mulut.
  • Kalau orang tak kenal tegur dia, senyum pastu sembam muka kat dada sbb malu.
  • Suka tgk BabyTV. Nursery Ryhmes dan Pim & Pimba.
  • Masih minum susu badan. Alhamdulillah.




3 comments:

Fiza Rahman said...

Kejap jer erk. Qhalif masih belum jalan lagi.

CikPuanHaLia said...

Xlama lg setahun.. gambar last tu comel sgt.. :)

atty's said...

Ariq yg hensem :)