Wednesday, October 9, 2013

Our New Family Member


Pegi Big AEON Kota Damansara.
Misi tuk membeli haiwan peliharaan yg baru.



Ariq teruja tgh hamster
dok active berlari2 dalam gelung tu.
Tapi taknak pegi dekat,
penakut tgk dari jauh je.



Zara yang sronok
Daddy dia merealisasikan permintaannya.



Tadaaaaaa
Ada 2 ekor,
tapi sekor tu asik je nyorok blakang.



Zarakan pencinta binatang :)
Kalini Zara request nak turtle.
Tapikan sblom nak turtle tu
dia mintak parrot hohohoho
Giler ke hape.
Parrot tgk kat zoo je la yer.
Kalau bole beli pun,
Daddy dia taknak bela burung.
Katanya kesian dok dalam sangkar.

Tgk kuku dia
sangat tajam,
memang takkanku pegang.
Tengok je sudah.



Ni pakai balik akuarium bela ikan dulu.[link]
Lama dah terbiar,
dulu masa Aliah kecik,
habis ikan2 dalam tu mati.
Bole ek dia tangkap bawak kuar,
pastu batu pokok dan segala macam dlm tu,
dia bawak kuar masuk huarghhhh

Tapi bela turtle ni pun,
bukan leh percaya Aliah tu.
Ariq pun sama,
perangai dia pun lebih kurang Aliah je huhu


Zara seronok betul
Daddy dia belikan turtle.
Siap lukis tunjuk kat ai.



Pandai plak tu lukiskan.
Dan Zara pun dah namakan turtle2nya.



Welcome to your new home
CRASH & ZOEY :)
(Crash yg dok depan, Zoey yang suka nyorok)

2 comments:

annapeje said...

ahahhaa agak2 bape lama la hidup crash n zzoey neh ahahha aku dah mls nk beli kang umur pendek dikerjakan dorang...ada org sebok nk bela lobster stress mak...pandai la zara neh kreatif ko anta dia g class art weh :D

Has said...

pernah gak dulu bela 2 ekor. sekor mati sbb ery suka kuarkan n buat main atas lantai..lg sekor dah lepas kan kt sungai kt kg