Friday, July 12, 2013

Gigi Pecah or Sumbing


Bila kemaruk jalan,
habis seluruh pelusuk umah ditawaf.
Org seronok dpt kakikan.

Ai pun suka tgk dengan terkedek2 jalan tu
sambil angkat tangan nak balancekan badannya hehe.
Bila dah berjalan tu kerapla jatuh.
Berlebam sana sini nasib takde benjol.

Ada satu hari tu,
dia tersadung kat kaki Daddy,
jatuh atas coffee table.
Ya Allah berderau darah ai.
Ape lg Ariq melalak tak ingat la.
Masa jatuh tu cepat sgt so ai xnampak kena kat mana.
Jenuh cari lebam bengkak kat kepala muka dia tp xjumpa gak.
Masih nangis2 lagi jadi susah la nak carikan,
jadi ai menyusukan dia.
Masa nak menyusukan baru nampak lebam kat bawah dagu.
Bukak mulut tgk 2 gigi atasnya pecah sket.
Mujur xde patah semua or berdarah.
Gigi yg pecah tu jd tajam,
sakit nipple ai bila dia menyusu.
Gigi tu bergesel2 hohoho ngeri.
Nasib skang dh ok sket.

Kurang dah ensem anak bujang ni :p



Sahur td mkn lauk berbuka smalam
(kurma ayam + sayur campur).
Skang masak lebih tuk berbuka.
Senang sahur nanti panaskan je.
xde la kelam kabut nk masak lg kan.
Kalau nk tambah pun, goreng telur :)

4 comments:

annapeje said...

amboi ariq nyegih x hinggat ahaha ..yer la tgh mcm tue mmg riso jerk kot bedarah or benjol sana sini...masak lebih anta aku sket ahaha

CikPuanHaLia said...

Aduh sakitnyaa..tp ariq strong kan ariq :)
Walaupun gigi dh pecah kehenseman tetap menten la mami..;)

atty's said...

alor sian ariq..nanti kalo arig dah patut tanggal gigi susunya ..yati kena pasti kan gigi tu tanggal.

sbb jadik pada anak kty si kakak,
masa kecik dia terlanggar kepala adiknya ..lepas tu gigi tu sepatut nya tanggal ganti gigi kekal..tp dia tak tanggal2..jdk dlm umur dia 8 thn camtu ..kty bwk g dentist .cabut ,

tp rasanya gigi ariq ok kot..

Fiza Rahman said...

Bukan main menyengih lagi. Masih terserlah kecomelan ariq. Tak nampak sgt pon yati.