Wednesday, March 27, 2013

Amik Nebulizer


Zara tak sihat balik.
Kena batuk dan selesema.
Sblom ni dah baik,
tiba2 datang balik huhuhu
On off sakit dia. :(

Bila pagi atau malam nak tido,
mula la batuk dia datang.
Batuk sampai terduduk
kekadang muntah pun ada huhu
Walaupun batuk
dia tetap aktif.

Gi jumpa paed Selasa malam.
Doc cakap peti suara dia dah bengkak sket.

Pic bawah ni
sblom Zara nak kena wat nebu.
Happy2 gitu siappeace bagaikan hihihi


Masuk je dalam bilik,
nurse pakaikan mask tu,
muka dia dah lain macam.
Pastukan siap berasap kat hidung dia.
Terus tutup mata dan keraskan badan.


Ingatkan dia ok la,
skali dia nangis.
Puas daddy pujuk dia.
Ai plak tgh pegang Ariq.
Last2 Zara mintak nak mummy.

Riba dia pujuk2 terus dia diam.
First time amik nebu ni,
suspen la dia takut.

Ni ubat2 dia kena makan.
Jarang dia sakit lama.
Slalu 2-3hari dah okay.
Tapi kalini lama plak. :(
Moga cepat sembuh nak oi.

4 comments:

m@m@yAyA said...

sian zara xsht yer~

jgn skip mkn ubt tau,bia cepat sembuh~zura xsgup kak lau tgk bby kna neb ni ksian smp mengalir airmata,syukur adelia xpnh kna lg dan harap sgt xknala..

CikPuanHaLia said...

Sian zara..moga cepat sembuh yer kakak..

annapeje said...

eh zaf nampak muda la plak dalm gambar neh ahahaha ...x per zara kuat kan mcm mummy dia kihkih tabik spring sket toi toi

mrs shaifull said...

la yati, rifqy kena nebu ari khamis, tp sampai skrg x ok, ingat nk kena bawak jumpa paed jugak lah :(