Thursday, April 30, 2015

Minggu 4: Kecilkan Peha


Wah pejam celik dah 4 minggu.
Kekadang rasa lamanya.
kekadang cepat plak.
Lamanya sbb lambat betul nak kempis hahaha

Tak sangka Minggu ke-Empat ni,
ada membuahkan hasil sedikit.
Ya sedikit tp takpe,
sedikit lagi baik dari
takde langsungkan.
Ayat sedapkan hati gitu hehehe



So total kalori yg dibuang pada
ke-empat2 minggu ni
adalah sebanyak 4,599
Kagum kat diri sendiri ok.

Untuk umur 35 tahun ni,
ko gigih joging. :p
Kalau la dapat bakar kalori
7,700 konpem turun dah 1 kg.
Iyer nak 1kg = 7,700kalori.
Terbeliak biji mata tgk nombor tu.
Giler byk okay.
Patutla seksa nak turunkan berat.
Tapi nak naik berat.
Ko tak yah paksa rela.
Memang dia naik dgn gembira hihih

Okay bila dah ada peningkatan.
Lagila semangat nak teruskan usaha.
Skang pun bila makan.
Lebih berhati2.
Takde mcm sblom ni,
Sumbat je semua.
Makan tu tetap makan semua.
Takde la terus tahan eh tu takleh makan.
Tapi dlm kuantiti yg sedikit.

Yey esok start cuti panjang.
Pada sesapa yg gi holiday,
have fun!
Yang tak ke mana2 pun tak pe,
yg penting bersama ngan family pun
dah cukup seronokkan.

4 comments:

annapeje said...

neh gara2 ko la aku sakit lutut tau ahahha aku pon tgh buat senaman kecikkan peha n montot aku yg telebih gojes neh ahaha ..tp ada plak halangan nyer ....mana bole ko jerk kurus aku pon nk kurus ...bila ko up n3 neh kasi aku semangat gitue ..weh apsal aku dah 60kg ahaha nangis ok dlm hati

Nurhayati said...

bagus2.. sesama kita exercise. aku pun bukan nak slim sangat. janji dapat berat ideal sudah la. sesambil tu kempiskan apa yg patut. pasni fokus kat lengan or perut plak huhuhu

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

lps sbln mmg nmpk kesan nye kan..