Wednesday, December 26, 2012

Ariq: 6 bulan


Minggu lepas
Ariq dah 6 bulan.
Cam tak caya dah setengah tahun..
lg 6 bulan setahun dah weh.
Macam cepat je rasa :)

Cam biasa hantar cucuk
kat KJMC.
Sampai2 je tak de ramai org lagi.


Akak Zara n Aliah.
Partner bermain dan bergadoh.

Tunggu Ariq besar,
join korang main n gadoh sama huhu

Menunggu giliran.


Dalam bilik Paed.
Tu tempat Ariq nak kena cucuk ;)


Dr Syed tgh preparekan jarum n ubat.
Tiap kali jumpa Dr,
dia panggil Ariq ensem boy
hahah kecik2 dah nampak ensem k,
konpius mak..
kalau comel tu biasala kan
dah nama baby semua comel.


Si kenit ni muka dia dah saspen.
Tau dah nak kena cucuk.
Keras je tangan kaki.


Kakak2 dia tak peduli dah.
Mmg suka masuk bilik doktor.
Sbb dlm ni ada byk lagi mainan.


Ariq pun dah start makan.
Ai dah buat puri karet,
puri epal
tapikan dia taknak makan sgt.
Pastu buatkan bubur nasi (karet+asparagus)
pun tak nak makan,
buat muka okeh.

Perangai sama cam akak Zara dia,
giler fussy
takat ni ai tak jumpa lagi
selera tekak dia.
Tak macam Aliah,
ai masak ape semua dia makan.
Seronok je tgk anak makan macam2.

Dia dah mengesot laju sangat.
Tau2 dah ada bawah meja mkn.
Dan pandai angkat bontot tinggi2.
Dan dia dah mula pandai
letak bontot senget nak duduk.

Ape lagi ek.. blur plak otak ni.
Kalau ingat sambung lagi :)




5 comments:

Fiza Rahman said...

Montel lah ariq. Sama mcm qhalif gak...kurang nak makan. Lebih pada susu.

annapeje said...

aku tgk aliah n zara neh dah mcm kembo jerk ahahaha cpt yati berank lg ariq dah nk bejalan tue ahahaha

Has said...

cuak je muka Ariq nak kena cucuk..mesti dia dah tau kenapa dia kena baring kat situ.

mamapp said...

cumilnye ariq.. mmg ensem boy pon yati.. uish bestnye dah ada 3 anak..

kt stadium ada fun fair skrg.. dulu ada skali dgn expo keusahawanan, skrg tinggal funfair aje

Dee said...

montelnya aniq..kejap je dia membesarkan...