Wednesday, November 18, 2015

Majlis Anugerah Cemerlang 2015


Syukur Alhamdulillah.
Tak dapat digambarkan perasaan,
bila anak dapat anugerah kecemerlangan.
Walaupun Tahun 1 tapi rasa cam UPSR plak haha
hover tul mummy ni.
Yerla ni kan first time,
so first time la perasaan gini gak.

Alhamdulillah segala usaha yg dilakukan oleh Zara
dan dorongan dari Mummy,
setimpal la dgn hasil yg diterima.
Walaupun result dia agak jatuh sikit,
tapi takpe kita usaha lagi tahun depan.
Yang penting skang,
kita raikan kejayaan dia dapat ni.

Minggu ni kan minggu anugerah kat sekolah masing2,
tambah pula result UPSR keluar semalam.
Ramai kawan2 kongsikan kejayaan anak2 mereka,
anak saudara, cousin n adik2 pun ada.
Seronok okey tgk gambar2 semua tu.
Sama gak macam tahun2 sebelumnya,
tahun lepas masa Zara tadika,
bila ai tgk gambar kawan2 upload kejayaan tu,
mendorong tuk ai bersemangat
dalam mendidik anak2.
Supaya nak anak kita sama pandai mcm dorang gak.
Kita amik la positif jgn la kita
dok perli bagai.. tak baik tau..

Jangan la kata riak tp Mummy nak berkongsi
kegembiraan ni dgn ahli keluarga saudara mara
dan sahabat terdekat.
Mana la tau umur tak panjang,
kurang2nya kita menghargai apa yg ada skang.

Hah melalut banyak sangat.. :p

Ni gambar2 hari Sabtu,
bergambar 3 beradik sblm
Mummy & Daddy berpecah tuk majlis Zara Aliah.



Sedihnya la tak dpt tgk Aliah perform.
Kenapa kenapa kenapaaaaa
Tarikh dan masa yg sama plak tu :((



Gambar Daddy n anak2.



Majlisnya start kul 8.30pagi,
tp cam biasa la mesti ada delay.
Pukul 9 pagi baru start.



Stress ai ngan Ariq ni,
dia tak nak duduk diam.
Sket2 ajak ai ke sana ke sini.
I want go there Mummy!
Dia rimas kalau duduk lama sangat.



Sementara majlis mula,
ai gi kejap kat Zara
dia beratur untuk matapelajaran terbaik.



Ai tgk murid2 yg beratur situkan,
ramai okey murid lelaki.
Jangan kata murid lelaki malas belajar bagai.
Tgk dorang pandai apa dapat anugerah lagi.



Bergambar ngan Fatin.
Dia dapat matapelajaran terbaik Bahasa Malaysia.
Zara matapelajaran terbaik English.

Ni dia naik stage tuk matapelajaran terbaik.



Yang ni plak naik tuk kedudukan dalam kelas.



Tiap kategori anugerah nak disampaikan,
diselang seli ngan persembahan.
Macam2 persembahan ada,
koir, nasyid, tarian,
dan ni persembahan dari prasekolah.
Comel sangattttt. :)



Tahniah kakak!
Tak sangka dapat 2 anugerah.
2 kali naik stage.
Kawan plak bole cakap pasni bolot banyak sket haha.
Kalau la bolot semua..
mmg genius sangat tu kan.



Ariq amikkan gambar ni.
Senget2 tapi jadila,
at least masuk frame gak haha



Pastu tak puas hati ngan senget,
mintak tolong orang kat situ snapkan hihi



Kebetulan habis je majlis ni,
show Aliah pun habis gak.
Lunch sesama sblom balik umah.



Mummy dok play je video Daddy sent
show Aliah masa majlis Zara tu.
Sedih dan gembira pun yer,
macam2 perasaan la hari Sabtu tu.
Ape pun Mummy bangga ngan kedua-duanya.
Esok wat entry pasal Aliah plak yeyyy


p/s: dekat fb ada gak org wat status berbaur dengki.
alaaaa jgn la macam ni.
Ape salahnya kita sama2 raikan kejayaan orang.
Takde beza pun dgn orang yg
upkan status/ gambar bgtau diri pregnant la,
gambar anak2 baru lahir la,
gambar celebrate birthday anak la
gambar anak buat itu ini la..
macam2 kan..
Tapi itu semua sbb kita nak berkongsi kegembiraan
riak ke tak itu hanya Allah yg maha mengetahui.
Dah dah takyah dengki,
gi cuci hati tu ngan clorox..
ada hitam sikit haha

5 comments:

Has78 said...

tahniah kak zara & mummy!!
kita dah jadi mak-mak ni baru tau kan.
apa rasa tgk ank naik stage, tgk result ank...
kegembiraan yg tak boleh dibeli kat mall :D

annapeje said...

tahniah kakak lg skali bangga tau aunt ana pon tumpang gembira ...ala yati biar la cuba ank dorang dpt terbaik mesti nk bangga n tayang ...bkn nyer apa sbb gembira ..benda neh semua simple jerk cuma bila x dpt tue maybe ada la yg sedih ...tp aku rilex jerk janji usahakan ..dah usaha berserah apa yg Allah nk bagi ...takperla mommy tahun dpn ada lg harap2 sekolah x buat sama tarikh dengan kakak..utk zara aunt doakan moga Berjaya sampai menara gading insyaAllah zara neh ank yg bijak ...untung mummy n daddy :D

Nurhayati said...

terima kasih semua.. tetiba kan baru perasan.. tak senonohnya la mummy gi sekolah pakai jeans.. patut pakai la pakaian sopan sket kan huhuhuhu

Has78 said...

has biasa pakai bj kurung or baju keje casual. pakai jeans kalau hari sukan aja :D

Nurhayati said...

itu la has.. tak senonoh betul yatikan.. konon feeling, kakak la bawak adik amik anugerah gitu bole tak hahahaha