Tuesday, September 15, 2015

Jatuh Koyak Seluar


Semalam masa amik Zara kat sekolah.
Tengok dia jalan terhenggok-henggok.
Ayat negeri mana ek terhenggok tu hahaha
Sama ngan ayat terhenjut la tp
seram plak guna perkataan tu.
Takut jadi 18sx tettttttt :p

Dia tunjuk kaki dia.
Ai tgk seluar dia koyak.
Dia cakap jatuh.



Masa dalam kereta suruh la dia cerita,
kenapa jadi macam tu.
Dia bgtau kawan2 kelas dia main lari2.
Apa ntah nama kawan dia,
lelaki la yg pasti.
Masa main lari2 terlanggar dia,
sesama jatuh.
Kuat tu terlanggar
sampai bole koyak seluar.
Kesian dia luka dan melecet.



Sampai umah ai masukkan dia dalam bilik air.
Nak cuci luka dia,
sian dia menangis sakit la kan.
Ai pun rasa ngilu dia ape ntah lagi.
Cepat2 cuci pastu sapu gamat.

Biasa la budak2 kat sekolah.
Standard la tu berlari jatuh bagai.
Ni kes tak sengaja.
Lain la Zara ni luka sebab dia
bergaduh ke
or bak kata Has kena buli ke.
Ha tu lain la citernyakan.

Zara cakap taknak sekolah esok.
Dia nak bengkokkan lutut pun susah.
Elok plak harini Kementerian bagi sekolah cuti.
Jadi tak payah la Mummy buat surat hihi

Cuma terkilan sket kat sekolah dia.
Masa dia jatuh luka tu,
dia jumpa cikgu.
Cikgu ape ntah nama lupa dah ai.
Cikgu tu bgtau takde ubat.
Aishhh tak leh terima alasan bodoh camtu.
Takkan la kat sekolah takde first aid kit.
Zaf cakap takpe nanti
dia beli satu letak kat dlm kelas dia.
Zaf cakap sindir secara halus sikit hahaha
Baiklah :)

Ai plak mmg tak tau sebenarnya sekolah cuti harini.
Macam biasala kejutkan Aliah
bersiap2 nak gi sekolah.
Sampai2 sekolah dia,
teacher kat depan pintu bgtau sekolah tutup.
Ape lagi terus pegi kedai Subaidah breakfast hihi

Esok cuti Selamat hari Malaysia kawan2!!
Esok jua birthday adik ai no3 Azie.

4 comments:

annapeje said...

ahahhaha aku pon act x tau tapi sbb aku mmg kasi cuti sbb jerebu kuat lg risokan anak hehe...biasala yati cikgu mana nk ambik berat hal camtue ahahaha ...aqil dedua helai rasanya suar pj dia koyak ...ank laki kan :P

zarith irma said...

Kak, ayat yang betul "jalan terhincut hincut"aa. Kikiki. Maafkan saya sebab tergelak. Hehehehe

Nurhayati said...

zarith irma: ooo ye ke hahahaha... baru tau.. nampak sangat bm failed :p.. thanks yer ajarkan.

zarith irma said...

Haha xde masalah. Sy sebab cikgu bm dlu garang so xsmpat fail. Fail kang maka penyepak dia la. Haha