Thursday, January 17, 2013

Entry Serius


Sekarang ni kalau buka FB
banyak betul page bab politik.
Sana sini dok canang
parti itu parti ini
orang itu orang ini.

Ai ni tak memihak sesiapa.
Bagi ai siapa pun yg bakal memerintah
haruslah memegang amanah
tersebut dengan sebaik
dan sebijaknya.

Cuma apa yg ai nak kongsi ni
bukan pasal parti politik,
tp pasal org2 yg komen or shared
page2 mcm ni.

Biasa la kita manusia biasa,
bila dpt sesetengah berita
or isu yg panas or sensitif
mulala kita ni cepat melenting.
Yang menakutkan ai adalah
pemberi komen kat status trsebut.
Aduhai semua penuh dgn emosi,
memang betul kita berhak
melontarkan pendapat dan bersuara,
tp ape yg ai nmpak bukannya
pendapat atau komen yg membina,
kutukan, cacian yg keluar.
Berbakul2 plak tu
sorang sorang komen.
Blom diambil kira dgn
penambah perisa "ajinamoto"kan.

Kita tak tahu sejauh mana kebenaran
setiap isu yg dibangkitkan.
Seram bila tengok
kawan2 yg komen or shared
page2 mcm ni,
bukan ape kalaula tak betul
isu2 ni dan kita sebarkan
sama lah seperti kita
membuat fitnah
dan secara xlangsung bersubahat dlm
penyebaran fitnah ini.
Korang pun tahu ape
hukumnya fitnah ini kan :(

Wallahualam.

p/s: jarang wat entry luahan rasa seserius ini kot,
ni gara2 xleh tido,
pastu boring xtau nak wt ape.
Okay jom online shopping ;)

2 comments:

Has said...

has suka share pasal running, make up..dieting je...lain2 x mau masuk campur..just baca utk pengetahuan am saje :)

Fiza Rahman said...

Nak dekat pilihanraya ni, macam² lah citer yg kluar. Kekadang sampai dah malas nak tgk tv.