Wednesday, March 18, 2015

Nasi Goreng Ketam Juru


Sblom masuk highway nak balik KL,
abang ajak makan nasi goreng ketam kat Juru,
seyes xtau apa nama kg ni.
Perut dah lapar tau nak makan je.
On the way nak ke tempat ni,
cantik ada sawah padi,
yg anak2 teruja nampak binatang,
nak nak kerbau
pastu dgr ayam berkokok hahaha
anak2 bandar la kan :p

Sepanjang dlm kg ni,
ada 2-3 restoran nasi goreng ketam.
Tp kedai yg abg nak bawak tu tutup plak.
So makan je la kat kedai ni.



Walaupun cuaca panas,
tp best angin kuat.



First time makan nasi goreng ketam.
Dok bayangkan skali ngan ketam
rupanya ketam tu masak asing.



Dapat 1 ekor setengah ketam dlm tu.



Kuahnya rasa lebih kurang mcm
makan mee udang sblom tu.
Tp mee udang tu lagi sedap n manis.
Yang ni pun sedap gak
habis la sorang makan.

Habis makan singgah solat kat masjid dlm kg ni.
Masuk highway terus jem
5 jam setengah sampai kl.
Sekian.

4 comments:

4 Kay-E said...

JJCM ye Yati bila hols.
Sedap try food mcm2 kan?
sekali sekala tukar selera asyik masak sendiri je. hehee.

Enjoy!

annapeje said...

ahahha aku pon terbayangkan ketam goreng atas nasi ahaha lapo weh nk dkt lunch neh tgk tajuk n3 pon pedih perot tau :P

Zaila Mohamad said...

suka betul aku masuk blog ko ni, asyik gambar makanan aje, aku kat sini lap ailio jelah..haha

Has78 said...

best jjcm penang...