Monday, August 12, 2013

Beli pakai duit raya


Zaf cakap amik sket duit raya anak2
tuk beli toys dorang nak.
Selebihnya cam biasa la simpan dlm akaun masing2.
First time ni guna duit raya dorang beli menan.

Saja bagi anak2 sronok,
nak nak si Zara tu.
Dia dah besar,
bila dia dapat duit raya tu,
dia siap kira2
pastu cakap nak beli toys.
So Zaf bagi green light :)

Ni hasil kutipan duit raya hari pertama & ke-2.
Dapat la dlm RM400 lebih.



Syaratnya satu toys tak lebih dari RM50 hihi

Yang ni beli masa raya ke-3 kat Amcorp Mall.
Patutnya pegi sana tuk beli My Little Pony (MLP),
tapi habis stok plak.
Zara amik Littlest Pet Shop.
HotWheels tu tuk Ariq.
Aliah taknak beli ape.
Terkejut kitaorg hahaha
Dia nak MLP jugak.



Kami gi ToysRUs plak.
Terus cari MLP section.
Ha amik ko rambang mata nak pilih.
Aliah kejap nak itu kejap nak ini.



Zara mintak castle,
tapi Zaf xbg beli
sebabnya nanti Aliah pecahkan.
Kat umah mainan bentuk umah2
semua dah jahanam sbb Aliah huhuhu

Ariq plak wat sepah.
Habis kotak2 di bawak keluarnya.
Bertuah betul.



Pastu wat cam umah sendiri haha
Tak kisah la nak
janji ko diam sudah.



Sesi mencari menan tuk Ariq plak.
Daddy dia pening nak beli ape.
Sebenarnya nak beli tuk diri sendiri la tu kan. :p



Habis membayar,
bagi anak2 main kat depan ToysRUs ni.



Ni pilihan anak2.
Zara memang beli MLP
tuk tambah koleksi dia.
Kete tuk Ariq.
Pastu Aliah beli menan masak2 plak.
Sblom dia pilih tu,
dah dekat 10 menda dia main letak amik,
konpius nak mana.
Haru okeh semua dia nak itu ini huhu



3 comments:

annapeje said...

ahahha aqil kalo masok toysrus jd cam aliah arfa gaks sng x beli pon x per janji mkn ahaha...ahaha anak ko ngan aku dah beso dah tau apa itu duit raya kan ahaha

Fiza Rahman said...

Anak2 klo masuk sini memang jadi tak tentu arah. Tak tau nak pilih menan apa ☺☺

Neeza.Areef said...

haha btl tu yati, klo bapak yg pilih menan senarnya utk diri sndiri :D