Wednesday, February 5, 2014

Muara Ikan Bakar, Port Klang


Sabtu baru ni
Zaf ajak makan ikan bakar.
Kalini kami pegi kat Port Klang.
Lama ai xmakan sini,
last ngan mak abah time skolah dulu.



Sampai dalam kul 8.30mlm,
tu dia ramai giler org beratur.
Nak pilih ikan2 n seafood yg lain.



Sorang kawan Zaf join skali,
best friend dia dari kecik.
Sblom ni keje kat Jeddah,
skang dah balik sbb kontrak dah habis.
Tgh tunggu contract renew.



Ramai giler orang makan,
dah nama cutikan.
Bole nampak pelabuhan dari restoran.



Disebabkan cuti
bykla ikan dah habis.
Nak tunggu stok masuk xtau lama ke tidak.
Yang tinggal ikan siakap je,
so Zaf amik 2 ekor.

Ni Siakap bakar.
Sedap okeh isinya manis.
Pastu air asam cicah ikan ni sedap sgt.



Lg satu Siakap masak Stim.
Pergh mmg terbaik.
Sedap jugak.
Ha sambil taip ni pun dok terbayang
meleleh rasa huhu



Order Ketam masak cili.
Nasib sempat snap sblom habis haha



Sotong tepung.



Motip amik gambar tisu :p



Luar dari restoran ni,
ada la plak jual menda menan ngan lampu2 bagai.
Tau la kalau dah ada anak2 ni,
konpem la dorang nak ke sana.
Dan pasti kena beli.



Lama jugak kat muara ni,
dekat kul 12 pagi baru sampai umah.
Best la sedap2,
kalah Aroma kat Jeram.
Boleh repeat lagi.

3 comments:

annapeje said...

Aku pon last makan zaman bujang dlu ...tp mmg sdp2 mkn kat situ ...nk ajk peje mmg x la dia nk bwk jauh katanya haha

Nurhayati said...

eh xde dah jauh sgt weh. dah ada highway dlm 40min je. pegi jgn xpegi.

CikPuanHaLia said...

Pernah g berbuka puasa kt sini..sekali tu je la pun...jauhhhh..