Monday, July 31, 2023

Dari Oden ke Croissants


Kami hantar akak Zahra dan Aliah ke GSC untuk tengok Barbie Movies bersama kawan-kawannya. Sebelum itu Aliah pernah ajak ai tengok cerita Barbie ini tapi ai tak nak. Entah kenapa tak ada rasa nak tengok, padahal masa kecil Mummy dia antara pengumpul tegar koleksi patung Barbie. Memang banyak pun dari patung sampai lah kepada pakaiannya, paling ai suka kumpul kasut. Kasut Barbie tu macam-macam bentuk dan warna ada :) Sementara menunggu mereka habis wayang, enZaf ajak cuba makan Oden Table yang bersebelahan dengan GSC.



Saja tanya Ariq, tak nak join ke kakak-kakak dia tengok cerita Barbie. Katanya tak nak sebab itu cerita perempuan hihi... Qaireen pula sebenarnya dia merajuk sebab nak ikut tengok masuk wayang sama. Dia tahu nak tengok cerita Barbie tapi itulah Mummy dia tak ada jadi tak masuklah. Itu pun lama juga dia merajuk, Daddy dia pancing dengan makanan terus mood dah baik :)



Jika ditanya kesedapan Oden ini dengan yang lain, ai pilih Oden dari Family Mart. Tapi tak adalah sampai tak boleh makan. Habis je hehehe.. Qaireen makan paling banyak. Selesai makan kami berjalan-jalan sekejap sampai lah tak tahu nak buat apa. Gambar kasut pun ada :p



enZaf ajak makan lagi, kami singgah Chizu pula. Tak pernah lagi makan sini, selalu lalu depan kedai saja.









Minum Cheese Nutty Cocoa Latte, pertama kali jua minum air letak cheese. Ya ampun tak kena dengan tekak ai. Katanya air itu antara favourite tapi maaf bukan untuk ai huhuhu.. Kalau nak minum kena order tanpa cheese.



Thank you abang Ariq ambil gambar Mummy. Kembang semangkuk nampak pakai tudung dan baju ni. Boleh bungkus dan ikat tepi dan jangan pakai lagi hahaha.. Nampak gemuk je kita banned, hakikatnya memang gemuk pun :p Muka nampak sembab betul. Lama juga lepak dalam Chizu ini, nak jalan tempat lain dah malas. Dekat nak habis waktu wayang barulah kami gerak ke GSC semula. Lepas ambil dorang kami minum lagi, pergh dah tiga tempat makan minum saja. Kali ini ke mamak pula di Restoran Faizul Maju. Balik sebelum masuk waktu Maghrib. Tanya akak Zahra dan Aliah ada ambil gambar dengan kawan-kawan ke tidak, sorang pun tak ambil gambar. Sabar je lah.



Ada orang sempat tidur tu, penat sangat menunggu anak-anak habis tengok wayang ya ;) Tajuk entry ini patut letak 3 makanan, yang sebetulnya dari Oden ke Croissants ke Roti Canai. Sebabkan gambar Roti Canai tu tak ada jadi kita tak letak hahaha..

No comments: