Wednesday, May 4, 2016

Jatuh Tangga


Berderau darah bila dpt
sms dari cikgu sekolah Zara,
bgtau dia jatuh tangga.
Minta dtg sekolah amik dia kat bilik guru.

Cikgu dia call tapi tak angkat,
so dapat sms bgtau tu.
Cepat2 bersiap gi sekolah.

Bila Zara nampak ai
terus dia bergenang air mata.
Sedih gitu.

Sempat gak la Mummy amik gambar,
tapi blur plak.



Ni clear sket.
Tudung pun kena darah.



Zara citer dia jatuh masa naik tangga.
Lepas assembly nak gi kelas.
Kawan belakang tolak
dia tersungkur ke depan.
Tu dagunya luka.

Tau la budak2 kan mesti cepat2 la tu naik tangga.
Budak2 ni kalau tak berlari tak budak namanya.
Nak cepat je semua.

Tanya dia nampak tak sapa kat belakang,
Zara kata tak perasan.
dah ramai sgt.
Dia masuk kelas nangis2.
Kawan dia nampak.
Terus bawak dia gi jumpa cikgu.
Tq Asmahan, Airis, ngan sape nama lg sorang,
ai is lupa eheheh

Tak sempat belajar dah balik.
Dapat cuti tak yah sekolah.

Mujur tak luka dalam.
Yang penting takde jahit.
Bengkak sket rahang dia,
nak makan tak leh bukak mulut besar2.

Bila Mummy nak amik gambar,
dan dan buat2 muka sedih.
Padahal tgh gelak seronok main ngan adik2nya.



Tahun lepas luka kat kaki [link]
Tahun ni kat dagu plak
hehehe sabar je la.

2 comments:

annapeje said...

hui kuat jatuh tue sampai rahang bengkak ..tue la kat sekolah tepaksala redho ...moga2 jauh la dari benda2 x elok

Eliss Mie said...

aduhai. kesian sungguh. memang berderau la darah kalau cikgu bagitau mcm tu..