Wednesday, May 21, 2014

Hari Ujian Pemilihan Penempatan SK Taman Tun Dr Ismail (1)


Masa hari ujian pemilihan,
hujan renyai satu hari.
Agak kelam kabut semua parents,
hantar anak2 pagi tu.

Kena Q depan dewan,
tuk submit borang dan amik no giliran.
Zaf je yg gi beratur :)



Tentatif program hari tu.



Hantar dia ke kelas,
ujian ni amik masa 1jam setengah.



Lama okeh,
ai yg nervous masa tgk dia.
Bgtau dia,
teacher nak bagi homework,
Zara buat semua ok.

Lepas hantar ke kelas,
parents kena tunggu kat dewan.
Masa dalam dewan,
ada taklimat dari Guru Besar
dan persembahan murid2.



Ai n Zaf keluar dewan
gi ngintai Zara wat exam hihi



Giler tebal okey paper dorang.
Ada ujian BM, BI dan Maths.
Tgk soalan dari jauh,
mcm susah jugak,
dgn kena fill in the blanks bagai.
Bayangkan kalau ada anak2
yg xbole membaca,
memang confirm tak bole jawab.

Tapi seronok tgk ragam anak2 dlm kelas tu.
Ada yang memang menulis je,
ada yang blur
pandang kiri kanan.
Ada yang hyper,
siap kejar cikgu tanya ni itu hahha
comel okeh.

Tak tau la Zara sempat siapkan ke tidak.
Bila tanya dia,
dia jawab ok je huhu

Pemilihan dari sekolah 20%
selebihnya dari JPN Wilayah Persekutuan. [link]
Surat keputusan akan dikeluarkan dlm masa
2 bulan gitu, insyaAllah.

Masa datang ujian ni,
ada 300 lebih pemohon
tp yg akan masuk sekolah ni 200 lebih cmtu.
Lebih kurang 100 org bakal xdpt masuk.
Moga2 Zara dapat la sekolah ni.

4 comments:

annapeje said...

insyaAllah zara bole dia bijak n dah pandai membacakan ...kalo aku pon mau cuak dah la ank aku mcm tue ahahha

Nurhayati said...

alhamdulillah Zara mmg bile membaca dan menulis. cuma yg aku risau BM dia. baca xselancar BI. bab BI n Maths aku mmg xrisau hihi

Eliss Mie said...

good luck zara..mesti boleh punya kan :)

Nurhayati said...

tq eliss. anak2 skang ramai pandai2.