Monday, August 19, 2024

Majlis Interaksi Tingkatan 4

Ai dan enZaf pergi ke Majlis Interaksi Akademik di sekolah Zahra. Tahun ini merupakan tahun pertama sebagai upper form. Ada kelainan sedikit berjumpa dengan cikgu ketika di lower form. Bagi Tingkatan 4, sekolahnya membuat perjumpaan ibu bapa di dalam dewan sekolah. Kali ini kami dapat berjumpa dengan semua cikgu subjek kelas Zahra. Kami sampai tidaklah terlalu awal, itu pun lama juga kena menunggu giliran terutamanya pada subjek Add Math, Fizik, Kimia dan Biologi 😬









Ada beberapa subjek sahaja yang kami tak berjumpa disebabkan cikgunya ada tugasan di luar. Sebelum keluar dari dewan, tiba-tiba cikgu Englishnya panggil Zahra nak bercakap dengan kami. Cikgunya nak minta izin dengan kami untuk benarkan Zahra ni terlibat lagi dalam debate untuk tahun depan. Ai cakap Okay, asalkan result examnya bagus hihihi.. itu perjanjian ai dengan cikgu English dia dan kami semua bersetuju 😄🤝 Ingatkan lepas jumpa cikgu English, nak jumpa cikgu Sejarah dia. Tak sempat pula sebab dah habis waktu perjumpaan. Ai suka perjumpaan dengan cikgu setiap subjek kali ini. Selain dari dapat berjumpa secara bersemuka dan kami pun boleh tahu dengan lebih terperinci di mana kelemahan yang perlu dibaiki. Sekolah pun dah susun pelbagai kelas tambahan, program, bengkel dan macam-macam lagi untuk semua pelajar. Dalam pada masa yang sama, risau juga tengok jadual dorang ini terlalu padat. Semoga akak Zahra tak stress dan dapat menyesuaikan dengan kesibukan itu.



Oh ya! masa dalam dewan, sempatlah ai jumpa beberapa mak-mak hoki. Riuh sekejap kami bersembang sementara masing-masing menunggu giliran jumpa cikgu. Ada dua tiga orang mak-mak yang tak sempat ai nak ajak bergambar huhu..





Sempat ai order Karipap Pusing dekat Eina. Boleh pula Eina bawa masuk Karipap ni dalam dewan. Dah orang tengok dengan bunyi riuh rendah kami 🤣🫣 enZaf geleng kepala tengok gelagat kami. Dalam pada nak jumpa cikgu, sempat lagi order itu ini kan. Ai bab makan memang laju, lagi-lagi kalau makanan tu sedap hahaha..



No comments: