Friday, February 2, 2024

Anugerah Kecemerlangan Pertama buat Ariq

Seperti di entry sebelum ini, ai terkejut bila dapat tahu Ariq dapat anugerah kecemerlangan bagi tahun 2023/24. Memang tak disangka-sangka, almaklumlah.. ai tak pernah meletakkan apa-apa pun harapan, terutamanya dalam bidang akademik. Untuk Kokurikulum, dia memang aktif. Alhamdulillah, rezeki dia dapat anugerah dalam akademik dan kokurikulum kali ini.

Sempat ai pergi tengok dia dahulu sebelum naik ke pentas. Masa ini dia dan kawan-kawan menunggu di dalam bilik sains sementara menunggu giliran.



Lama jugalah menunggu giliran Tahun 5 ambil anugerah. Diselang selikan dengan persembahan lagi, sampai lengang jugalah dewan sebabnya tinggal Tahun 5 dan Tahun 6 😅😝 Hanya kami bertiga saja setia menanti duduk di kerusi. Aliah dah jumpa kawan-kawan, hilang terus. Kebetulan adik kawan-kawannya turut menerima anugerah juga. Bila tengok Aliah dan kawan-kawan tu, macam reunion pun ada juga.









Tengah berbaris untuk bergambar di photo booth, sempat lagi ai bergambar dengan jiran. Masa dalam dewan tak berapa perasan sebab ramai orang, dekat hujung-hujung masa baru nampak dia. Apa lagi riuh tiba-tiba. Walaupun berjiran kami jarang sangat berjumpa. Kalau nampak pun selisih atas jalan bila hantar dan ambil anak sekolah, lambai-lambai dari dalam kereta saja hahaha..

Sempat ai minta tips dari dia seorang mama yang hebat. Anak sulongnya sudah di universiti manakala dua orang lagi masih disekolah menengah, hebat-hebat juga tu. Yang sama sekolah dengan Ariq ini Tahun 4. Aish.. mengenali anak-anak dia, semuanya pandai-pandailah. Kalau naik pentas tu memang ada saja muka anak-anaknya hihi.. hebat betul 👍💪



Gambar di photo booth sebelum beredar keluar sekolah. Bagus betul ada tempat nak bergambarkan. Adalah kenangan untuk bergambar bersama keluarga.







Alhamdulillah, tahniah abang Ariq! Semoga terus cemerlang ya 🤲

No comments: