Wednesday, November 22, 2023

Kad dan Ucapan Birthday


Tahun ini harijadi jatuh pada hari biasa. Orang pertama yang wish dari enZaf pada pukul 12 pagi. Awal sebab dia tak tidur lagi, tengah gigih main game untuk habiskan mission dia hihihi.. Paginya masa ai tengah nak siapkan Qaireen untuk ke sekolah, dapat panggilan telefon dari Mak. Mak memang tak pernah lupa birthday anak-anaknya. Begitulah juga dengan kitakan, mak mak jarang sangat nak lupa tarikh penting ahli keluarga :) Kebetulan Mak ada checkup pada hari yang sama, dia ajak breakfast lepas selesai urusan di KKM. Terlupa pula nak ambil gambar masa kami makan, yang ada Mak, Abah dan adik bongsu.



Lepas Asar dapat panggilan dari anakku Zahra pula. Dia call lepas habis prep. Thank you kakak atas doa dan ingatan. Gambar di bawah dari Aliah dan Ariq. Aliah bagi awal sedikit, Ariq pula bagi malam rasanya, atak berapa ingat pula... hahaha dah tua :p





Comel je kotak yang Aliah buat tu. Bila buka ada bunga di tengah, gambar serta wish yang ditulis. Bab-bab sebegini memang serah pada dia. Suka buat origami macam-macam bentuk. Ariq pula dalam proses untuk menjadi kreatif juga hehehe.. Terima kasih juga pada ahli keluarga, sahabat handai dan saudara mara yang hantar birthday wish dari Whatsapp, Facebook dan media sosial yang lain, doa yang sama juga buat kalian. Semoga apa yang kita hajati diperkenankan oleh Allah S.W.T. Pada waktu malam, Aliah bagi ai Cheesekut yang dia buat sendiri. Katanya dia letak dalam bekas makanan je. Tak apalah nak oi, yang penting sedap ;)



Gambar di bawah ini cerita semalamnya, kami singgah ke sekolah akak Zahra untuk hantar barang untuk digunapakai pada hari HOSCAR (Hostel Carnival). enZaf ada menyumbangkan beberapa air minuman dan air kotak untuk jualan Homeroomnya. Sambil tu jumpalah dengan anak dara ini sekejap. Dia tahu Mummy nak datang, sempat pesan beli itu ini.



Terima kasih anak boys Homeroom tolong angkatkan kotak ke dalam bilik stor. Sempatlah berjumpa dengan teacher Zana, cikgu Homeroom yang menguruskan Hoscar ini. Kami berbual seketika dan tanya perkembangan anak serta pencapaian akademik masa trial SPM. Teacher Zana merupakan Upper Form teacher jadi banyak juga input yang diterima dan boleh dipertingkatkan kelak, insyaAllah.



Balik dari sekolah akak Zahra kami singgah makan, perut dah lapar sangat.



Di kawasan rumah kami sudah ada kedai gunting rambut. Alang-alang tu hantar Ariq potong rambut terus. Senangnya dah ada dekat dengan rumah, lepas ini Ariq boleh pergi sendiri je :)



Video di bawah ini ai saja rekod masa hantar Aliah ke sekolah sebelum ambil Ariq dan bergerak ke sekolah akak Zahra pula. Memang banyak video ai rakam bila dia ke sekolah. Aliah kalau nampak ai nak ambil gambar atau rekod video memang laju-laju dia berjalan atau pun tak nak pandang hehehe.. sejenis mak yang suka mengusik :p



No comments: