Tuesday, August 29, 2023

Makan di Kilang Kitchen


enZaf bawa kami makan malam di tempat lain yang belum kami pergi lagi. Tak pasti sama ada tempat ini baru atau dah lama. Kalau ikut pemerhatian ai mungkin sudah setahun lebih beroperasi. Nama tempat ini ialah Kilang Kitchen di Kuala Lumpur. Konsepnya seperti medan selera dan penuh dengan gerai yang menjual pelbagai jenis menu :)



Walaupun ada macam-macam tapi ai tak tahu nak makan apa hahaha... sebelum keluar rumah dah makan kuih pada lewat petang, jadi perut ni masih kenyang lagi. Memandangkan tak tahu nak makan apa, ai serahkan kepada enZaf order apa sajalah.







Akak Zahra dan pasta berpisah tiada. Dia kalau ada Spaghetti Carbonara memang lajulah dia nak makan. Dari kecil sampai besar tak berubah, sama je makanan kegemarannya itu :)



Ariq dia nak makan Macaroni & Cheese dan Burger. Wah! bukan main banyak dia makan tetapi kalau dia dah kenyang, faham-faham sajalah siapa yang kena habiskan tu :p



Gambar di bawah ini makanan Aliah. Dia pula sejenis yang suka makan nasi. Kalau nasi tu ada lauk sotong dan udang lagi lah dia suka.



Ai dan enZaf juga makan nasi, tak ingat pula nama menunya. Kalau di tengokkan seperti nasi paprik dengan pelbagai jenis bahan dalam tu. Yang pasti ada ayam, daging, udang, sotong, lala dan macam-macam lagi. Bawah lauk itu ada nasi, tak nampak huhuhu.. Portionnya besar bagi ai, cukup 2 atau 3 orang makan. Qaireen dia makan Spaghetti Carbonara dan semua makanan yang ada atas meja hihi.. Dia pun dah kenyang sebenarnya makan macam-macam dah sebelum keluar.





Suka tempat ini, dalamnya bersih dan kemas. Ada tempat mencuci kereta dihadapan Kilang Kitchen manakala sebelahnya pula ada pusat Gym dan Futsal. Eh! tercuci mata tengok orang kat gym masa pergi dan balik. Mujur enZaf tak perasan hahaha.. Oleh itu marilah ajak enZaf makan di situ lagi.

No comments: