Friday, May 19, 2023

Hari Guru dan Hari Raya di Sekolah


Last minutes lagi menyiapkan hadiah untuk cikgu-cikgu kelas Ariq sempena sambutan Hari Guru di sekolahnya. Tahun ini bagi pun lebih kurang sama dengan tahun lepas hehehe.. Hadiah sesi akhir persekolahan pun nak sama juga. Hentam sajalah kan. Nak bagi sampai 10-11 orang cikgu, ini je lah mampu beri :)



Seperti biasa siapa yang nak bagi hadiah untuk cikgu, dialah kena siapkan. Ai monitor sahaja.



Cawan plastik tu dari Ikea, selitkan sekali gula, coklat, air 3in1 dan pen merah.



Ai ingatkan di rumah ada plastik lutsinar yang balut hamper tu tapi yang ada hanya kertas pembalut hadiah sahaja. Hari pun dah malam tak sempat nak membeli, pakai sajalah apa yang ada. Kad pun tak sempat juga nak suruh Ariq buat sebab dah lewat sangat. Ai printkan saja dan tampal. Setel!



Cikgu ada hantar gambar dan video dalam Whatsapp Group, gambar anak-anak dengan deko raya di dalam kelas. Dari depan pintu sampailah belakang kelas, penuh dengan hiasan raya. Cantik sangat dan gambar di bawah ini antara deko di belakang kelas.





Terima kasih pada cikgu kelas yang bertungkus lumus menghias kelas dan buat anak-anak gembira dan juga parents yang turut sama menyumbangkan pelbagai hiasan raya. Lepas sambutan Hari Guru mereka buat jamuan Hari Raya pula hari berlainan tapi minggu yang sama. Satu minggu ada dua aktiviti, bukan main seronok mereka tak belajar hahaha.. Masa cikgu hantar gambar raya, jenuh lah ai cari Ariq tak ada pun dia dalam mana-mana gambar. Katanya dia dan beberapa kawan pergi keluar jalan-jalan dan makan kat kelas lain. Ya ampun anakku, boleh ya tak malu makan kat kelas orang, kelas murid Tahun 6 pula tu hahaha.. Gambar dia yang ada sebelum masuk kelas sahaja, jadilah dari tak ada :)



Bagi sekolah Aliah pula, pada mulanya sekolah dia ada maklumkan untuk buat sambutan Hari Guru dan jamuan Hari Raya. Tiba-tiba dibatalkan atas faktor cuaca panas. Tup tup cikgu hantar Whatsapp ada pula tapi sangatlah last minutes juga maklumannya hahaha.. Bila dah lambat, nak membeli apa pun tak sempat. Agak rushing nak keluar sana sini, maka ai order sahaja bouquet dari Elin untuk cikgu-cikgu Aliah. Thank you Elin ambil last minutes order, nasib baik ada ready stock lagi kat dia. Hari ini nak hari ini juga dapat hantar by Lalamove.



Sambutan Hari Guru dan jamuan Hari Raya buat sekali. Aliah bawa Manggo Pudding, dia pilih desserts senang katanya :p Lepas itu dia ada buatkan goodies untuk kawan kelasnya. Dalam tu ada gula-gula dan coklat untuk setiap orang. Dia nak bagi kawan-kawan maka dialah pack sendiri dan dibantu oleh Ariq.



Gambar bersama kawan-kawan kelas Aliah :)



Sekolah akak Zahra pun ada juga tapi ai tak ada gambarnya. Yang pasti parents sama-sama menyumbang kewangan untuk kambing golek dan macam-macam lagi. Seronok tengok meriah raya mereka. Alhamdulillah rezeki anak-anak. Yang penting semua anak-anak gembira. Qaireen sahaja tak dapat nak sambut raya dengan kawan-kawannya di sekolah. Hari jamuan itu dia tak sihat, selsema dan batuk. Harap-harap tahun depan dia dapat join untuk disimpan sebagai kenangan nanti.

No comments: