Tuesday, May 16, 2017

Makan Nasi Arab dan ke JPJ


Cerita pada minggu lepas, enZaf ajak lunch. Dia bawa kami makan di Hadramawt, The Curve. First time ai ke sini. enZaf suka makan makanan Arab.



Ooo sebelum kami makan tengahari ini, paginya ai bawa Zahra dan Aliah breakfast kat Restoran Ravi :) Hanya kami bertiga sahaja. Ariq tiada sebab kat sekolah.



Berbalik pada cerita di Hadramawt hihi... kalini Zahra dan Aliah pula yang tiada, mereka berdua di sekolah.. Bertiga dengan Ariq. Ai order ayam, enZaf order kambing.



Besar sungguh portionnya. Portion tu ikut saiz macam orang Arabkan. Yang makannya kami saiz yang tak besar ni hahaha.. dah tentu-tentu tak habis. Sampai boleh bungkus untuk di bawa makan malam nanti hahaha... Masa tengah makan dapat call dari JPJ WP. Katanya dokumen dah ready. Kami kena datang sebelum pukul 4.30 petang. Bila dah dapat call tu terus kami ke sana. Tujuan pergi ke JPJ untuk tukar nombor plat kereta. Pagi tu enZaf dah bawa kereta buat inspection di Puspakom. Ikutkan dia urusan di JPJ nak buat pada hari esoknya. Bila dah dapat call dokumennya dah siap, itu yang selesaikan semuanya satu hari ini lah. Thank you Kak Narimah!! Banyak bantu kami, hanya datang tinggal nak sign sahaja.



Thank you jua buat sahabatku Nowwa. Disebabkan dia lah urusan proses penukaran nombor plat dipermudahkan. Dia lah yang minta kak Narimah ni bantu ai dan enZaf. Selesai di JPJ terus kami ke Subaidah, lepak minum sementara menunggu masa nak ambil anak-anak dara tu pula balik dari sekolah.



Ariq ni memang peminat roti canai. Dia suka cicah dengan kuah dal. Hari ini Hari Guru.. anak-anak semua tak sabar nak bagi hadiah kat cikgu masing-masing. SELAMAT HARI GURU buat semua pendidik!!!! Semoga Allah memberi pahala yang berlipat ganda terhadap jasa dan pengorbanan guru-guru dalam mendidik anak bangsa.

No comments: